Zatraceně výdělečné Gears of War 2
Kolik stál vývoj a kolik hra vynesla?
Patříte mezi fanoušky série Gears of War? Pak by vás možná mohlo zajímat, co o jejím vývoji před pár dny prozradil Tim Sweeney, zakladatel a šéf jejího autorského týmu Epic Games.
Vývoj relativně nedávno vydaných Gears of War 2 (Xbox 360) vývojářskou firmu totiž v přepočtu přišel na 212 milionů korun, což ale na takhle áčkovou akci vůbec není závratná suma. Celé to trvalo dva roky a na hře během téhle doby pracovalo patnáct programátorů a čtyřicet pět dalších zaměstnanců (grafiků, zvukařů atd).
Když si tedy vezmete v úvahu, že hra od svého listopadového vydání po celém světě prodala přes 5 milionů kopií, netřeba asi dodávat, že to pro Epic Games byla pořádně výhodná záležitost.
A mimochodem, Sweeny u stejné příležitosti uvedl, že jimi vyvinutý Unreal Engine 3 momentálně využívá sto padesát her - pozor, nedokončených, tzn. nepočítaje v to desítky titulů, které již na tomhle enginu vyšly.