Zásadní únik alfaverze Dragon Age Dreadwolf, hraje se jako God of War z 2018
Video, obrázky, detaily a vzdálené vydání.
Když přijdou zaměstnanci BioWare v pondělí ráno do práce, nečeká je tam nic pěkného. Přes víkend totiž došlo k zásadnímu úniku toho, na čem mnoho let potají dělají.
Například na IMGUR a Reddit někdo uploadoval video a vytípané obrázky z alfaverze fantasy RPG Dragon Age Dreadwolf. Zdrojem bylo prý interní testování, které se uskutečnilo před pár týdny, není to tedy nic starého. Někdo z testerů tedy vše zaznamenal, aby to mohli vývojáři posléze zhodnotit.
Utéct na internet mělo (dnes už smazané a hůře sehnatelné) dvacetiminutové video z jedné pasáže hry v pevnosti Gray Wardenů ve Weisshauptu, kde je hráč v třídě rytíře a pokouší se vše ubránit. Chybět tam zatím má řada detailů, textur atd. Například budovy nejsou dodělané, obloha je velmi temná a působí to, jako by bylo vše v podzemí, ačkoli tomu tak očividně není. Hra má celkově velmi temný nádech, jako byste se dívali na Dark Souls.
To hlavní, co jsme z toho zjistili, je snaha tvůrců napodobit hratelnost God of War z roku 2018. Tedy hack and slash boje v reálném čase (značná změna oproti starým tahovým dílům Dragon Age s taktickými boji), něco jako Final Fantasy 15. Hráč disponuje kombo útoky a speciálními schopnostmi (pro sérii tradiční kruhové rozhraní), přičemž ukazatel této možnosti se průběžně doplňuje.
Soudě dle ukázky není možné přímo ovládat členy vaší družiny, ale prý jim budete moci dát pokyn provést určité speciální dovednosti, což ovšem v alfě ještě chybí.
Co se oproti předešlým hrám od BioWare značně zlepšilo, má být kvalita animací, takže budete mít dobrý pocit z plynulého ovládání vaší postavy a jak pružně na vše reaguje. Zachována byla i možnost skoků. Uživatelské rozhraní se podobá tomu z Dragon Age Inquisition, tedy jednotlivé sloty pro helmu, primární zbraň atd. Nepřátelé jsou zde variací na Darkspawny, kromě draka.
Insider Tom Henderson tvrdí, že datem vydání Dreadwolf je až rok 2024, nikoli letošek, ten má být krajně nepravděpodobný. Vývoj měl začít už v roce 2015 a prošel řadou proměn (třeba vyhození multiplayeru a zaměření se čístě na singl). Je tedy určité riziko, že autoři mohou razit nějaký koncept, který v mezidobí zestárl či vyšel z módy - viz inspirace předešlým dílem God of War, zatímco možná do té doby stihne být ohlášeno pokračování Ragnaroku...