Skip to main content

Západní MMO trh zpomaluje, Asie roste

Táhne hlavně prodej virtuálních předmětů.

Zatímco v Asii trh s MMORPG hrami neustále roste a zvětšuje se, v Evropě a v Americe se růst výrazně zpomalil. Analytici obecně očekávají, že celý MMORPG trh bude mít tento rok příjmy kolem 8 miliard dolarů.

Není divu, že analytici ve zprávě pro BusinessWire tvrdí, že americkému a evropskému trhu dominuje Blizzard. Tyto trhy ale rostou velmi pomalu. „Čelí ostré konkurenci ze strany sociálních her a konzolových video her. MMORPG hry na západních trzích již nyní vykazují známky zpomalení." Říká Martin Olausson, ředitel Strategy Analytics.

Podle Olaussona tradiční model měsíčního předplatného, který si západní MMORPG hry přivlastnily, ztrácí sílu a růst se výrazně zpomalil. Analytik Jia Wu říká:

„Na rozdíl od zploštěného západního trhu, MMORPG trh v Asii od roku 2007 významně vzrostl, především díky úspěšnému obchodnímu modelu, který je založen na prodeji virtuálních předmětů."

Americký trh se neustále zpomaluje, ale zatím se ještě nezastavil. V poslední době jsou pozorovatelné jasné náklony západních společností na model, který funguje v Asii. Zdarma bude Lord of the Rings: Online (novinka) i Everquest 2. Následují tak velmi úspěšný Dungeons and Dragons Online, který začal po uvolnění zdarma vydělávat o 500 procent víc, než když byl placený.

Velké západní MMO hry zatím prodej virtálních předmětů a mikrotransakce pouze opatrně zkouší. Úspěšnou zkoušku má za sebou i lídr trhu Blizzard, který na svém online obchodu prodává několik málo virtuálních zvířat do World of WarCraft. Známý létající kůň tak vydělal Blizzardu několik milionů dolarů za pár hodin.

Zrušení pravidelných měsíčních poplatků by se někdy mohl dočkat i World of WarCraft, avšak v brzké době to nebude. Blizzard to nicméně nepopírá a hlavní designér WoW přiznává, že kdyby je nějaká hra odstavila, nebo až vyjde nové MMO od Blizzardu, možnost zrušení poplatků tam je.

Read this next