Skip to main content

V zákulisí Assassins Creed Unity

Jak tvůrci vytěžili Watch Dogs a vytvořili skutečnou Paříž.

Assassin's Creed: Unity se stala největším projektem studií Ubisoftu v rámci své série, což se bohužel neblaze projevilo zejména na nedodělané technické stránce hry prakticky na všech platformách. I proto na Eurogameru vyrovnala nejnižší hodnocení (recenze 7/10) ze všech dílů creedovského univerza, jež jsme recenzovali. To, že Unity Ubisoft vydal předčasně, nakonec sám uznal a pokud mu budeme věřit, vyvodil z toho několik závažných důsledků. Zejména z důvodu, že podobně jako hráči, brblali o ostudě značky i akcionáři francouzského vydavatele.

Nic to ovšem nemění na faktu, že Versailles a hlavně herní Paříž je úctyhodné dílo, které muselo dát tvůrcům pěkně zabrat. Metropole nad Seinou je totiž úplně první město série, které bylo akurátně vymodelováno 1:1. To znamená, že nikoliv jen zásadní pamětihodnosti a památky odpovídají svým skutečným předobrazům (jak to je ve všech dalších hrách s Asasíny), ale kompletně všechny čtvrti a celé město přesně sedí s kresbami, plány a mapami revoluční Paříže té doby! Jako exkurz do pařížské historie k nezaplacení.

Přitom asi nepřekvapí, že Unity schovává nejkomplexnější objekt, jaký kdy grafici a designéři Assassin's Creed vytvořili. Asi víte, že mám na mysli katedrálu Notre Dame. Ostatně už ve hře je nejen zvenku, ale hlavně uvnitř opravdu nádherná a extrémně detailní. I na konzolích jsou pohledy k vitrážím doslova fotorealistické. A teď si představte, že celou tuto obří stavbu modeloval pouze jediný grafik! To musela být mravenčí a do jisté míry stereotypní práce, byť pro osvěžení ducha byl tento zaměstnanec montrealské pobočky Ubisoftu dočasně převáděn na jiné práce. To dá rozum, jinak by se z těch všech sloupů, portálů a oltářů dočista zbláznil.

Ještě větším překvapením je, že dotyčný pracovník katedrálu předtím nikdy na živo neviděl. Vše vytvářel podle rozměrů, plánů a fotografií. K ruce pak dostal tedy ještě dvojici junior grafiků, kteří ale pracovali výhradně na texturní pokrývce a prostorovému modelování se vůbec nevěnovali. Práce byla hotova zhruba po dvou letech a více než třech tisících hodinách strávených za monitorem počítače a grafickým tabletem. Až za odměnu jel celý vývojářský tým na výlet do Paříže zkraje tohoto měsíce, teprve když byla celá hra „hotová". Až pak viděl grafik katedrály Notre Dame v celé své kráse.

Maniakální smysl pro realitu v Paříži ilustrují také nápisy na zdech (a to nejen v revoluční době, ale i jindy), které jsou opět rekonstruované úplně přesně podle dochovaných dokumentů a v místech, kde byly původně načmárány. Unity je kromě úplně prvního dílu teprve druhý v pořadí, kde tvůrci nadpoloviční většinu prvků tvořili zcela nově a na zelené louce. Drtivá většina ostatních titulů ze stejného univerza vždy méně či více přebírá od svých předchůdců, což je nejlépe vidět na dvojčeti Unity, také aktuálním Assassin's Creed: Rogue (naše recenze 8/10). Takže zcela nové jsou jak všechny pohyby hlavního hrdiny Arna, včetně nového motion-capture, tak i jeho kradmý režim, schválně náročnější soubojový systém i veškerý parkourový pohyb.

Assassins Creed Unity pro PC, PS4 a X1 v češtině vydal ConQuest 13. listopadu za cenu 1299-1699 Kč.

koupit na Xzone.

Oproti tomu Assassin's Creed: Rogue všechno stejné převzal s minimálními změnami zejména ze čtvrtého dílu a část prostředí i ze třetího. Nicméně ne všechno se muselo dělat úplně nově. Když Ubisoft makal na Watch Dogs, tato hra s taktéž plně otevřeným světem sloužila budoucímu Unity jako testovací mula, podobně jako automobilky zkoušejí nové části vozidel na těch starších. Na Watch Dogs si vývojáři ověřovali možnosti a funkce v plně zalidněném a svobodném světě. A u testování to neskončilo, protože v Unity je mnoho řádek upraveného kódu, jenž byl převzat právě z Watch Dogs. Ostatně Ubisoft Motreal před Unity byl hlavním vývojovým centrem Watch Dogs, takže mnoho technologií bylo takříkajíc přímo pod stromem a stačilo je jen sebrat.

Samozřejmě asi každému se vkrade do úst otázka, kam bude celá série Assassin's Creed dále směřovat? Jako správný patriot bych si přál zasazení do takové rudolfínské Prahy, ale k tomu asi nedojde. Podle Maxima Duranta, jenž pracoval na Unity jako koordinátor produkce a historik, se v Ubisoftu vážně zabývají dvojicí nových lokací: vyspělým starověkým Egyptem v období kolem druhého tisíciletí př. n. l. a Německem za dob církevní reformy Martina Luthera v šestnáctém století. Osobně bych si spíše tipl to Německo, už jen kvůli nezanedbatelnému trhu, ale posunu příběhu by dával asi více smysl nějaký novější čas, třeba období Průmyslové revoluce a podobně. Každopádně je jasné, že před námi bude ještě hodně titulů Assassin's Creed, takže je docela možné, že se něčeho takového dříve či později dočkáme.

Read this next