Zaklínač 4 paralelně vyvíjen s nástupcem Cyberpunk, ale představen až blíže vydání
+ kdy nextgen update pro Zaklínač 3?
Z toho všeho, co polské studio vychrlilo do éteru při fiskální konferenci, to spolu se zrušením multiplayerového Cyberpunk 2077 patřilo mezi nejdůležitější, byť to stále ještě není klasické oznámení.
Poučen z loňských problémů, odteď už v CD Projektu Red nebude stát a padat na jediném velkém projektu a pár menších. Od roku 2022 hodlá přejít na model paralelního vývoje dvou paralelních velkých her (a ty menší spíš nechat na starost externím partnerům či odkoupeným firmám jako té transformované ve vancouverskou pobočku).
Ač to nebylo výslovně řečeno, myslí se tím očividně čtvrtý díl Zaklínače (ten už se nějaký čas kutí) a pokračování Cyberpunk 2077 (obojí od začátku hned s mulťákem).
Ptáte se, proč na to nepřejde hned, když se píše teprve březen? Inu, protože má spoustu závazků z dřívějška k předešlým hrám.
Do konce roku 2021 musí stihnout další opravné patche pro Cyberpunk 2077, jeho nextgen update a ta zdarma šířená menší DLC (všimněte si, že v plánech nefigurují ty tři placené větší přídavky, zjevně sklouzly do 2022 a dále).
Odpověď jsme dostali i na otázku, kdy bude venku avizovaný nextgen patch pro Zaklínač 3: Divoký hon, aby využil výkonu PlayStation 5 a Xbox Series X. Vyjde až někdy ve druhé polovině letošního roku.
Pokud jste se teď začali těšit na dalšího Zaklínače, nástupce padesátimilionové série, chce to přibrzdit. Polské studio totiž změní taktiku i ohledně marketingu, opět poučeno z problémů u Cyberpunk 2077 (resp. neukázání jeho běhu na starých konzolích):
"Hlavní marketingové a PR kampaně budou mnohem kratší (než dříve), kdy propagační obsah typu trailery či videa o mechanismech zveřejníme až blíže reálnému vydání dané hry. Přesto může být na nové projekty stále vábeno brzkými teasery. Komunikace okolo her se bude soustředit na více vyladěné záběry z hraní a dema. Předváděčky budou uskutečněny na všech platformách, pro něž hra existuje".
CDPR by tak rád nastavil realistická očekávání hráčů na všech platformách. A namísto slibu her, které budou dostávat podporu mnoho let, bude mluvit vždy jen o obsahu pro jeden rok dopředu.