Zaklínač 3 nebude na žádné platformě ani v obchodě bohatší než jinde
Kupa novinek o rozpočtu, lokalizacích či prodejích.
CD Projekt ví, jak se zarýt hráčům doslova pod kůži. Skoro by se dal nařknout až z populismu, když to není poprvé, co ostře vystoupil proti zavedené praxi v herním průmyslu, která mnohé štve. Ale lidé ho za to budou ještě více milovat.
Rozhodl se totiž, že všechny verze Zaklínače 3 budou obsahově totožné, takže žádné exkluzivní DLC pouze pro tu či onu platformu, jako to je např. u Watch Dogs na PlayStation. Je i proti bonusovým DLC, které se dají sehnat jen v určitém obchodě a jinde ostrouháte.
"Z hráčského hlediska nám vůbec nedává logiku, aby byl hráč ochucen o některý úkol nebo specifický předmět, který se vyskytuje jen na druhé konzoli nebo jen při koupi v jediném obchodě," říká šéf firmy Marcin Iwiński. Přední americké řetězce jako GameStop jim prý vnucují lákavé nabídky, při jejichž využití by hru více tlačily, čemuž z obchodního hlediska rozumí, ale nezdá se jim to fér vůči hráčům, z nichž by část nutně diskriminovali. Raději je chtějí motivovat ke koupi originálky hodnotným balením, které odhalí až blíže vydání.
Ve velkém rozhovoru pro polské Gry-online prozradil i pár dalších novinek: scénář Zaklínače 3 obsahuje dva tisíce textových stránek a nadabovat bude potřeba čtyřicet tisíc řádek dialogů. Lokalizaci dostane celkem dvanáct jazyků (jak známo, včetně češtiny), zatímco dabing bude jen v angličtině, němčině, francouzštině, polštině, ruštině a japonštině. Proto se na překladu začalo dělat už rok před vydáním (ten náš už chystá Comgad).
Marketingový rozpočet bude v obří výši 25 milionů dolarů, pětkrát větší než u předešlého dílu (součet útraty za PC+X360 verze) a zároveň to je vyšší částka, než kolik stojí celá výroba. Tvůrci říkají, že hra se s tolika utracenými penězi na propagaci zařadí do první ligy na světě a že konečně budou mít šanci oslovit opravdu široké publikum, např. přes TV reklamu v USA (a nejen tam). Fakt, že Skyrimu se už prodalo 20 milionů kusů, jim prý hraje do karet, protože ukazuje potenciál RPG žánru (prvního a druhého Zaklínače se prodalo celkově 7 milionů, s pirátskými verzemi by to byl zhruba trojnásobek).
Zaklínač 2 se prý v úvodních měsících více prodával krabicově, ale čím je starší, tím roste odbyt digitálních verzí, které nevyžadují skladování krabic, je snazší je zlevnit a promování v celosvětovém měřítku se prý dá zařídit velmi rychle. V Polsku dle Marcina Iwińskiho, čerpajícího ze zkušeností z napojení na distributora CD Projekt, nadále tvoří krabicovky lví podíl z celkových prodejů her (podobně jako v ČR). A přestože digitální trh roste každým měsícem, problém tam je, že digitálky jsou stejně drahé jako v západní Evropě, zatímco u krabicovek jde poměrně lehce najít slevy.
V rozhodování o odkladu na únor 2015 prý zvítěžila snaha o kvalitu a odladění hry, když už do jejího vývoje nasypali tolik peněz (nyní v RED studiu pracuje 200 lidí), mělo jít o přednější hledisko než stihnutí Vánoc.
Nyní se Zaklínač 3 nachází v pre-alfa fázi, která ještě není optimalizovaná, tudíž nejde říct HW nároky. Ale už dopředu je jisté, že nebudete potřebovat SLI ani CrossFireX k hraní na ultra detaily. Předobjednat lze na Xzone.