Zaklínač 3 a technikálie: plynulost, rozlišení, rozdíly konzolovek...
Zkušenosti novinářů s nedodělanou verzí.
Na nedávné předváděčce se spousta novinářů logicky pídila po technických záležitostech, možná trochu předčasně. Jak už konstatoval Martin Zavřel v dojmech, je potřeba ocenit nesmírnou otevřenost CD Projektu, který hru nechal běžet na třech obrazovkách vedle sebe pro možnost okamžitého srovnání.
Zaklínač 3 na PC, PS4 a X1 dle oficiálních informací čerpá z té samé verze hry, s totožnými texturami a modely. Jediným rozdílem je, že PS4 verze je v 1080p a 30fps, zatímco na X1 pouze v rozlišení 900p uměle rozšířeném na 1080p (může se ještě do vydání změnit).
Podle redaktorů německého GameStaru vypadala PS4 verze znatelně lépe, ostřeji a barevněji než "vyprané barvy" na X1. Ačkoli nad oběma prý zvítězilo PC na vysoké detaily, protože nemělo mázlé textury jako konzolovky. Ale všechno to jsou prý detaily, kterých si při běžném odstupu od obrazovky obvykle ani nevšimnete.
Menší poprask vyvolala odpověď jednoho z tvůrců, jestli oficiálně doporučovaná PC konfigurace bude schopna Zaklínače 3 provozovat v 30 fps nebo v 60 fps:
"Myslím, že zůstaneme u 30 fps. Ale na výkonu hry nepřestáváme pracovat až do úplného konce vývoje, je to pro nás klíčová věc a existuje tolik rozdílných počítačů s různými specifikacemi. Programátoři naléhali, abychom se vyvarovali klamání hráčů snižováním předpokládaných požadavků, nejsou tedy nijak nadnesené. Ale jak jsem řekl, může se to do budoucna jedině zlepšovat."
Polští reportéři prozradili, že CD Projekt je na akci prosil, aby neměnili nic v grafickém nastavení předváděné verze. To je úplně pochopitelné, protože rozpracovaná hra není stoprocentně stabilní, ani ještě nebyla implementována technologie Nvidia Hairworks pro realistickou srst zvířat. Bez ní prý vypadala jen "ok" a vlasy či srst byly na postavách údajně to nejošklivější. Dále zmiňují tyto postřehy:
"Hra neobsahuje ukazatel snímků za vteřinu, ale po většinu času byla preview-verze PC plynulá, okolo 30 fps. Počítač obsahoval procesor i7 4790 a GTX 980, s rozlišením 1920x1080 na vysoké detaily (nad nimi je už jen ultra), bez SSAO a na střední nastavení AA/AF. Ani v interiérech rychlost odhadem nepřesáhla 35 fps. Někdy v nehotové verzi docházelo k velkému kolísání plynulosti až tak o 15 fps, obvykle to způsobila daná lokace, zejména byl propad vidět v lesích nebo v rušnějších scénách. Vývojářům ještě zbývá s optimalizací hodně práce a vše ukáží až benchmarky finální verze. Ale jsem si dopředu jistý, že spousta hráčů nebude spokojena s tím, jak hra na jejich hardwaru šlape."
Přední polská sajta Gry-Online zase napsala, že PC hráči si na začátku hry budou moci vybrat, jestli chtějí importovat uložené pozice z předešlého dílu nebo se sami rozhodnout o hrdinově minulosti (na konzolích bude jen ta druhá možnost). Prolog a tutoriály jsou prý navrženy pro nováčky, ale můžete je volitelně přeskočit. Na Zaklínači prý momentálně pracuje 230 lidí.
Sledujte také včerejších 12 minut z hraní nebo poslední obrázky. Již zítra přineseme fotoreportáž z návštěvy kanceláří CD Projektu.