Zakladatelku Assassina překvapuje, že je série pořád úspěšná
Mělo jít jen o tři díly.
Pokud by se na to zeptali Patrice Désiletse, je dopředu jasné, co uraženého či rýpavého by na to odpověděl. Kreativní šéf úvodních dílů se totiž s UbiSoftem rozešel ve zlém a vzduchem létaly žaloby.
To Jade Raymondová nemá důvod k nějaké osobní pomstě, ačkoli nyní už pracuje pro konkurenční EA Motive. Je profesionálkou a můžeme ji věřit, že svá slova myslí upřímně.
"Jsem stále překvapena, jak úspěšná série Assassins Creed (Alza.cz) pořád je a jak si žije dál svým životem," pronesla coby její zakladatelka pro The Guardian na nedávné konferenci Develop v britském Brightonu.
Prozradila, že když na této zbrusu nové značce kdysi začínali pracovat, měli nadšený plán vytvořit pouhé tři díly. Letos však Assassin s příchodem řeckého Odyssey oslaví už 11. narozeniny a během svého života dosud stihl 17 dílů (všechny nyní fungují z konzolí jen na Xbox One).
Raymondová dodala, za co ji můžeme být vděční my i francouzský vydavatel, pro nějž to je stále dojná kráva: "Snažili jsme se tehdy o vytvoření jakési meta-infrastruktury nebo příběhového enginu, na kterém by série mohla žít dál. S tímto designem, takovým sandboxem pro kreativce, jsme doufali, že tím dáváme do rukou klíče dalším vývojářům, kteří si s Assassinem mohou udělat to, co uznají za vhodné. Aby si mohli vzít jakýkoli moment z historie, naroubovat na něj hru Assassins Creed a vysvětlit, jak s tím měli souvislost assassíni."