Skip to main content

Zakladatel DayZ nečekaně opustí českou Bohemku

Chce mít vlastní studio doma na Zélandu.

Vlastní zpráva - Když dva reportéři britského Eurogameru přijeli minulé úterý do Prahy, aby cíleně nezaujatýma zahraničníma očima zmapovali příběh od začátků Bohemia Interactive až do velmi úspěšné současnosti, asi nepředpokládali, jakou bombu se v nenápadné stodole na motion-capture v Mníšku pod Brdy dozví.

Dean Hall.

Dean Hall, stvořitel úspěšného DayZ, se překvapivě rozhodl opustit české studio. Chce se vrátit na Nový Zéland, odkud pochází, a založit si tam vlastní vývojářskou firmu, což prý zabere roky.

"Už mám na papíře sepsané nápady na tři nové hry. Budou mít rodokmen DayZ, protože mě fascinují multiplayerové hry se snahou o přežití," odhalil pro EG už v pražském studiu s výhledem na Vltavu (foto, zřejmě na Smíchově?). Nekomentoval, zda jedna z toho bude ten simulátor vysokohorského lezení, o němž kdysi mluvil - zůstává tajemný, aby mu vše nikdo jiný nevyfoukl.

Ptáte se, co bude dál s DayZ, jehož samostatná verze (dojmy) už má 1,5 milionu platících zákazníků, byť ne všichni jsou stále aktivní? Dean Hall ještě po většinu letošního roku zůstane v Bohemce, aby pomohl s provedením klíčových změn ve hře. Později už má být DayZ spravováno a rozšiřováno jen týmem v českém studiu, ačkoli jeho zakladatel přiznává, že ani v budoucnu mu to možná nedá, aby se na dálku nepodílel aspoň konzultacemi pro Marka Španěla.

Tento pracovní stůl koncem roku opustí.

"Jsem taková řízená střela, která se hodí na rozjíždění riskantních projektů, což se mi povedlo už se dvěma rozdílnými týmy u původní modifikace pro Arma 2 a pak samostatné verze. Vím, že jednoho dne bych byl pro projekt v řídící roli holým neštěstím," sebekriticky prohlásil Hall. Ten své angažmá v ČR vždy vnímal jen dočasně a netajil se snahou vrátit jednoho dne domů, což mělo původně nastat dříve než za pár let.

Považuje za férové, že vše svému zaměstnavateli řekl dlouho dopředu, aby se dle toho mohl zařídit, než aby odešel ze dne na den a nechal ho na holičkách. Jak známo, dříve prodal práva na DayZ Bohemce a nyní vedle běžného platu dostává i podíl ze zisku, z nějž nejspíš zafinancuje své nové studio. K odchodu Notche z pozice vedoucího tvůrce Minecraftu se nechtěl srovnat, protože to je jiná situace, když se nejedná o jeho studio.

Bohemia Interactive o jeho úmyslech věděli, ale rozhodli se je raději nekomentovat. Pokud by tak učinili, mohlo by se jim to totiž časem vrátit jako bumerang, když by někteří z platících zákazníků k předčasnému přístupu ke hře mohli odchod otce-zakladatele považovat za podvrh. Ale když ho oznámili takto relativně brzy, pouhých pár měsíců po vydání, nemělo by se to stát a lidé je nejspíš budou soudit až podle toho, jestli bude DayZ i bez Halla v příštím roce nadále vzkvétat (viz páteční souhrn informací o novinkách plánovaných do hry ze streamu).

Read this next