Skip to main content

Zakladatel Cyberpunk 2077 reaguje na kritiku billboardů ve hře

Mají vyjádřit dystopickou budoucnost.

Mike Pondsmith, autor původního Cyberpunk 2077 a konzultant hry od CD Projektu Red, se vyjádřil ke kontroverzi okolo některých billboardů vyobrazených ve hře.

Některé lidi pohoršily, protože na nich je mimojiné transsexuálka se zjevnou erekcí, která tam propaguje jakýsi energy drink. Jinými slovy, nelíbí se jim, jak tam jsou ztvárněny některé minority.

Tyto in-game reklamy se nacházejí jak na screenshotech ze hry, tak byly k vidění i ve stánku výrobce hry na E3.

Pondsmith na toto konto uvedl: "Řeknu to jen jednou. Jsem opravdu unaven z některých lidí na internetových fórech, kteří mi říkají, co by mě, coby osobu s tmavou pletí, mělo správně pohoršovat. Chcete být se mnou zadobře? Běžte to říct na slavnostní večeři svému rasistickému strýčkovi, aby držel ústa."

Umělecká ředitelka CDPR Kasia Redesiuk k tomu pro Eurogamer dodala, že ve hře uvidíte spoustu různých reklam, třeba na stoly, židle a jiné věci. Máme si prý uvědomit, že se nacházíme v dystopické budoucnosti. Zachycují prý muže, ženy i cokoli mezi tím, aby nám demonstrovali, jak špatná je taková sexualizace.

Jindy zase ve hře narazíme na reklamu na módní obchod v Colosseum, který býval krásným kouskem architektury, ale budoucnost ho změnila v tržiště. Všechny tyto věci mají reprezentovat dobu, do níž je Cyberpunk 2077 zasazen, nikoli někoho urážet.

Read this next