Zakladatel Bethesdy naznačuje, že její budoucí hry nebudou pro PlayStation
Jeho komentář k akvizici + původně ji měli koupit EA.
Christopher Weaver je zakladatelem Bethesdy a dříve držel třetinový podíl. Přestože v ní nepracuje již od roku 2002, o akvizici Microsoftem dobře věděl dopředu, čili má tam stále dobré kontakty.
Proto jsou jeho názory vyjádřené v rozhovoru pro Inverse stále hodnotné a opět vyvolají nemalou kontroverzi.
Podle něj bude platit pravidlo, že "co Microsoft vlastní, to Sony nemůže dostat". Narážel tím na xboxovou konzolovou exkluzivitu budoucích her ze sérií jako DOOM, Fallout, The Elder Scrolls a dalších, která je podle něj víceméně jistá. Čili tyto hry by minimálně zpočátku nevznikly na PS5.
"Ještě jsem nepotkal ředitele, který by nechtěl akcelerovat prodeje svého potenciálního produktu. Microsoft bude určitě respektovat 34 let trvající historii Bethesdy, její schopnost dlouhodobě produkovat kvalitní software a nebude ji proto do věcí moc mluvit. Zároveň ale ředitelé Microsoftu budou odpovědni za výsledky. Bude potřeba je držet daleko od vývoje a to až do momentu, než bude titul přichystán k vydání."
Podle Weavera rozhodně není náhoda, že oznámení této akvizice bylo načasováno takto blízko k předobjednávkám a ceně PlayStation 5. Existuje totiž jen omezený počet prověřených tvůrců, kteří dokáží vyrábět AAA tituly, a Bethesda je jedním z nich.
Taková konsolidace v herním průmyslu mezi těmi správnými partnery prý povede k tomu, že se z ní ve finále sklidí spousta ovoce. Ale ultimátním důkazem kvality budou teprve v budoucnu vytvořené hry, myslí si zakladatel Bethesdy. Produkty dle něj mohou být dobré jen natolik, jak schopní jsou jejich autoři.
Mimochodem, dodatečně se objevila šeptanda, že Bethesdu prý před časem málem koupili Electronic Arts.
Šéf ZeniMax Media, Robert A. Altman, se dle Bloombergu firmu připravoval prodat několik let, během nichž její hodnota stoupala. Není ovšem jasné, proč to tehdy s EA neklaplo, a zúčastněné strany se k tomu nechtějí vyjadřovat.