Zákaz World of Warcraft v Číně
Když se dva perou a třetí se nesměje.
Populární World of Warcraft prožívá v Číně hodně těžké časy. Nová verze mimořádně úspěšného MMORPG, která byla v tomhle regionu znovu spuštěna letos v září, se aktuálně dočkala nečekaného zákazu na základě nařízení organizace General Administration of Press and Publication (GAPP).
World of Warcraft se přitom dostal do poněkud nešťastného soukolí politických událostí, jakéhosi boje o moc, kde na jedné straně vystupuje GAPP a na druhé zase Ministerstvo kultury, dohlížející právě na online herní sektor. Přičemž právě ministerstvu původně náleželo schválení fungování WoW, pro což ostatně Blizzard ve hře učinil řadu úprav. Např. mrtvá těla hráčů byla nahrazena pytli s pískem, krev obarvena na černo, apod.
Nicméně GAPP se tady trochu nečekaně postavil do samozvané role rozhodujícího orgánu, pročež o budoucnosti WoW rozhodne až to, jak se podaří rozdělit pravomoc nad online herní sférou, resp. kdo že tady nakonec získá navrch. GAPP či Ministerstvo kultury. Celá kauza následně způsobila, že společnost NetEase, která má pro Čínu aktuálně licenci na World of Warcraft, ale nakonec i samotný Blizzard, zaznamenali dílčí ztrátu na trhu s akciemi.