Skip to main content

Zájem o Call of Duty meziročně opadl až o 20 procent

Analytik to přisuzuje třem faktorům.

Letní věštby, že tato pravidelně ždímaná série je za zenitem, se možná naplnily. Abychom si rozuměli, Call of Duty pořád trhá rekordy zábavního průmyslu a každý by bez váhání bral, i kdyby disponoval byť jen jejími setinovými čísly, ale řeč je zde o celkových prodejích za delší časové období.

Varovnou notičku na toto téma zaslal investorům nepříliš známý analytik Arvind Bhatia z agentury Sterne Agee. Podle jeho ověření v obchodech má být o Black Ops 2 až o 20 procent nižší zájem než vloni. Na základě toho usuzuje, že celkový odbyt letošního dílu poklesne o 10-15 procent oproti minulému Modern Warfare 3.

Analytik to připisuje třem faktorům: nižšímu průměrnému skóre z recenzí (ve srovnání s loňským MW3), přílišné blízkosti termínu vydání jinému blockbusteru Halo 4 a také vyčkávání zájemců na možné slevy okolo tzv. Černého pátku v USA.

Pokud by se jeho prognózy o úpadku prodejů Black Ops 2 potvrdily, šlo by o sestupnou tendenci série již druhý rok v řadě, protože i Modern Warfare 3 šlo na odbyt o něco hůře než o rok předtím první díl Black Ops. Paradoxně, Black Ops 2 přineslo nejvíce inovací za dlouhou dobu.

Read this next