Skip to main content

Zájem o Call of Duty meziročně opět klesá. Proč?

Tvrdí to analytik.

Přestože se i skalní odpůrci série víceméně shodnou na tom, že letošní díl Call of Duty působí po delší době výborně, což podtrhl i nedávný velkolepý trailer, běžní zákazníci to moc nereflektují jimi projeveným zájmem.

Analytik Doug Cruetz dnes pro VentureBeat prohlásil, že předobjednávky Advanced Warfare podle jeho zjištění zaostávají o 50 procent za loňským dílem Ghosts a o 80 procent za předešlým dílem Black Ops 2 z roku 2012.

Pokud by se to potvrdilo a pokud by se více předobjednávek hry nenabralo v posledním měsíci do vydání začátkem listopadu, může to pro Activision znamenat problém: jeho dojná kráva už neponese tolik, co v minulosti, aneb herní trh zřejmě přestává každoročně ždímaný evergreen bavit, což předtím potkalo i NFS či Guitar Hero.

Důvody? Hráči jsou prý stále hodně zaměstnáni Destiny a nezajímají se proto tolik o ostatní hry, nehledě na našlapaný listopad, kdy se o pozoronost poperou Halo, GTA, Assassins Creed, Far Cry či Dragon Age. Jelikož bude Advanced Warfare rychle zapomenuto po rychlém návalu dalších trháků, slabší start by se mu prý jen těžko doháněl a asi by musely nastat radikální slevy jako vloni u Ghosts.

Výrobce vše v minulosti zlehčoval slovy, že předobjednávky už tolik nevypovídají o situaci, protože spousta lidí čeká na vydání nebo raději sáhne po digitální verzi, což je asi pravda.

Jiný analytik Arvind Bhatia přesto odhaduje, že by se Advaned Warfare mohlo prodat i tak celkově 17 milionů kusů, tedy jen o 5 milionů méně než Ghosts.

Read this next