Za Sony kvůli Cyberpunk 2077 na PS4 už nechoďte, radí automatická odpověď
+ není dojednaná žádná výjimka pro vrácení peněz.
Když byla začátkem týdne publikována oficiální omluva od CD Projektu Red za potíže Cyberpunk 2077 na starých konzolích, zaznělo tam, že můžete svou kopii vrátit, pokud nechcete čekat na patche.
Spousta lidí to tehdy vzhledem k formulaci chápala tak, že to asi je nějaká speciální výjimka týkající se jen bezprecedentního průšvihu kolem velmi očekávané hry, což by se asi v dané situaci slušelo. Jenže později se ukázalo, že polské studio nemá se Sony ani Microsoftem nic extra dojednáno, ani se výrobci konzolí na odškodnění nebudou nijak podílet ze své marže. Pro vracení peněz za Cyberpunk 2077 tedy platí úplně stejná pravidla jako pro kterékoli jiné digitální hry, což vyústilo v naštvání na adresu Sony, že nechce vyhovět a měnit své standardní podmínky.
"Nikoho k tomu samozřejmě nenavádíme, doufáme, že ještě od hráčů dostaneme druhou šanci. Ale kdokoli koupil hru na PlayStation Network či Xbox Store, může tam požádat o vrácení peněz, když to splňuje určité podmínky týkající se času hraní, použití atd. Tato procedura se u Cyberpunk 2077 ničím neliší od ostatních her, co vyšly na těchto digitálních obchodech, to musíme vypíchnout, protože se o tom šíří některé nepřesnosti. Jakmile je pořizovací cena za náš produkt vrácena uživateli, je to odečteno z celkových tržeb, které Microsoft sesbíral, a pak to pochopitelně je i odečteno z našeho podílu na výnosech, který by byl normálně převeden CD Projektu Red".
Nyní má tato kauza pokračování: Když někdo napíše žádost o vrácení peněz na emailovou adresu helpmerefund@cdprojektred.com, jak k tomu studio vyzvalo (a umožňuje to trochu nepochopitelně jen do 21. prosince), přijde mu ihned následující automatická odpověď, která je v něčem zvláštní:
Vybízí k trpělivosti, že se danému člověku ozvou zpět nejpozději do konce letošního roku s informacemi, jak postupovat dál. To je docela brzký a ještě akceptovatelný termín, vzhledem k pravděpodobné zahlcenosti této schránky (i ve srovnání třeba s aerolinkami, kterým trvá vyřízení refundů za zrušené letenky přes půl roku). Dále tam CD Projekt Red radí, ať zabrousí na stránku technické podpory Xboxu, kde jsou další instrukce pro získání svých peněz zpátky.
Ale pokud má doma digitální verzi hry pro PlayStation, není tam už doporučení, aby se obrátil na Sony. Namísto toho tam je prosba, ať počká, než ho zákazník technické podpory kontaktuje.
I to dokládá, že vztahy polského studia s oběma výrobci konzolí jsou zřejmě rozdílné. Dle zákulisních zjištění údajně došlo k nějaké neshodě se Sony, která je celou situací s Cyberpunk 2077 rozčílena. Kdežto Microsoft, i jako marketingový partner hry, ochotně souhlasil s tím, že jeho technická podpora bude tyto věci vyřizovat, a navenek se jeví být vstřícnější (možná i díky solidnímu výkonu na papírově silnějším Xbox One X?).
Ostatně když někdo napíše Sony email, že by rád vrátil zpět peníze, přijde mu jen větička, ve které se dozví, že vývojáři momentálně pracují na patchi pro odstranění padání a chyb, aby se zlepšil celkový herní zážitek. To je vše - ta dříve propíraná rada, ať vlastník PS4 verze počká do ledna či února na updaty, tam chybí: