Skip to main content

Za SimCity slibovali vrácení peněz, v praxi však odmítají

A jak (ne)funguje ve 4. den provozu? + sbírka vtipů

"Dnes ráno jsem na serveru Východ 2 myslel, že mě klepne, protože do hry jsem se dostal, ale nešel vytvořit žádný nový scénář ani nahrát uložený. Pak jsem změnil na Východ 1 a konečně něco spustil, ale nevím, jestli to byla náhoda nebo zda je to opraveno už natrvalo? Včera večer se mi nepodařilo hrát ani na desátý pokus." Takové hovory se teď nejčastěji vedou mezi hráči SimCity a tyto čerstvé zkušenosti pocházejí od recenzenta Eurogameru Milana Bergmana.

Ze strany EA se k fiasku dnes opětovně vyjádřil senior producent Kip Katsarelis. Zakopaný pes je podle něj v kapacitě serverů. "Když jsme SimCity spustili v USA, zaplnila se celá kapacita během pár hodin a lidé si hraní tak bezvadně užívali, že se nechtěli ze serverů odhlásit, takže se na ně noví hráči nemohli přihlásit. V příštích dnech plánujeme přidávat další a další servery, dokud poptávku nedokážeme uspokojit," uvedl v reakci na dlouhé čekací doby pro vstup do hry, momentálně, čtvrtý den provozu, asi nejotravnější zádrhel, stejně jako tomu bylo u Star Wars The Old Republic.

Mezitím se naplno rozhořela bitva na jiné frontě: mezi nespokojenými zákazníky, kterým došla trpělivost, a zákaznickou podporou EA. O její neochotě vracet peníze jsme psali už včera a dnes se na internetu vynořují další přepisy komunikace či osobní zjištění novinářů, kterým se podařilo po hodinovém čekání dovolat, například na Develop či Polygonu.

Společné mají to, že zákaznícká podpora EA odmítá vrátit peníze za nákup SimCity všem lidem, kteří si SimCity pořídíli prostřednictvím Originu. Odvolává se na obchodní podmínky jejich služby. Refundaci prý poskytne jen v mimořádných okolnostech, například když si hráč dopředu neověřil minimální hardwarové nároky a hra mu vůbec nejde rozběhnout. Nefunkční servery a výpadky funkcí hry EA za mimořádné okolnosti nepovažují.

Pokud už někdo digitální verzi SimCity z Originu jednou aktivoval, prostě nemá na vrácení peněz nárok, dokud to EA nevyhlásí nějak oficiálně plošně a asi to ani nemá cenu zkoušet. Majitelé krabicovky mají o něco vyšší šance, provedením reklamace v obchodě, kde nakupovali.

Přitom v úterý ráno, v době spuštění v USA, globální komunitní manažer EA Marcel Hatam slíbil: "Je nám to líto a samozřejmě můžete požádat o refundaci vaší objednávky na Originu." Dnes už je jeho příspěvek zpětně zeditován a pouze směřuje na reklamační podmínky Originu, kde se píše, že za digitální hry peníze nikdy nevracejí (na rozdíl od Steamu, viz třeba The War Z).

Vzniká z toho mnoho jistě nepříjemných hádek mezi rozzlobenými hráči SimCity a zaměstnanci zákaznické podpory EA, kteří jsou první na ráně a vše schytají. "Toto je neakceptovatelné. Uvědomujete si, že tímto porušujete norské právo na ochranu zákazníků? V Norsku je zakázané prodávat nebo propagovat nefunkční produkt a nevrátit pak za něj peníze. Jaká je adresa vaší pobočky, abych na ní podal stížnost úřadům? Také počítejte s tím, že nahlásím mojí bance tuto transakci jako podvodnou a budu požadovat vrácení peněz od ní," zuřil jeden takový. Na to se mu od podpory EA dostalo odpovědi ve stejném výhružném tónu, že pokud to opravdu učiní, bude to mít následky na jeho uživatelský účet na Originu a že tam eventuálně může přijít i o ostatní zakoupené hry. Později to EA objasnili na Twitteru, že zákazníky požadující refundaci banovat nebudou.

Read this next