Skip to main content

Za pokles předobjednávek prý mohou recenze

Tvrdí to šéf předního obchodu.

Zatímco někteří tvrdí, že vliv recenzí v magazínech postupně upadá, protože teď frčí YouTube, uživatelské recenze na Steamu a obchodní model Early Access, mezinárodní šéf velkého herního řetězce GameStop to kupodivu vidí úplně jinak.

Když se ho zeptali, proč oproti minulosti klesá počet předobjednávek (jak v západní Evropě, tak v USA), přišel Mike Mauler se zvláštním zdůvodněním, které jde přesně proti proudu:

"Hráči v současnosti více sledují Metacritic s průměrným hodnocením her. Před nějakými třemi či čtyřmi lety se v týden vydání hry zdaleka tolik neřešilo, jak daná hra dopadla v recenzích," naznačil šéf GameStopu pro MCV, že hráči jsou dle něj nyní mnohem opatrnější a vyčkávají na názory od kritiků.

Že by za dlouhodobý pokles předobjednávek mohl fakt, že se lidé spálili s předešlým dílem série, že už je nebaví každoroční ždímání toho samého nebo čekají na brzké slevy digitální verze, to bohužel vůbec nezmínil. Nicméně podle něj méně předobjednávek vyvažuje, že když se nějaká hra povede, tak se v úvodní týden prodá 150 procent předobjednávek, více kusů než předtím.

Read this next