Za nerealizaci další epizody Half-Life 2 může Mickey Mouse
Vážně.
Slavný designér a nynější profesor na univerzitě v Texasu, Warren Spector, se po letech otevřel, když pro Game Informer prozradil, že kdysi dělali na další epizodě pro Half-Life 2.
"Probíhal koncepční vývoj po dobu jednoho až dvou let a mělo jít o epizodu, která vyplní mezeru v příběhu Half-Life. Za tímto účelem jsme vymysleli nový nástroj nazvaný Magnet Gun, který měl spoustu skvělých využití a byl úplně něčím jiným, než s čím předtím vyrukovali ve hře Valve," řekl.
Proč se tedy vše nakonec nerealizovalo? Podle Spectora se pak na scéně objevil Disney, který jim dal neodolatelnou nabídku pracovat na Epic Mickey. A navíc Valve současně přehodnotili přístup k epizodickému obsahu, takže projekt odpískali.
Přesto jim je tvůrce prvního Deus Ex vděčný, protože prý startupovou firmu touto zakázkou zachránili, aby nemusel platit všechny zaměstnance dál z vlastní kapsy. V té době prý ještě Valve byli zapáleni do epizod pro Half-Life 2 a poskytovali jim překvapivě velkou kreativní svobodu, jak s hrou naložit.