Za krachem STALKER 2 asi stojí to, že nebyl na konzole
Vývoj pouze na PC by se nevyplatil.
Jak se zdá, S.T.A.L.K.E.R. 2 je další hrou, kterou zabil vývoj výhradně na PC platformu.
Minulý týden v pátek se objevila poměrně šokující informace, že bylo náhle rozpuštěno ukrajinské studio GSC Game World a tím zrušen i vývoj ohlášeného druhého STALKERa. Spekulovalo se, co je asi důvodem. Někteří tvrdili nespokojenost s výsledným produktem, jiní dokonce říkali, že někdo z vyšších ukrajinských kruhů chtěl svůj podíl na vydělávající firmě.
Jak se ovšem ukazuje, důvod bude možná mnohem prozaičtější: vývoj STALKERa 2 na PC.
Tvrdí to Sergej Galyonkin, který se zná se spoustou lidí z GSC Game World a osobně také s majitelem této vývojářské společnosti, Sergejem Grigorovichem. Podle jeho zdrojů přímo ze společnosti za krach může to, že se společnosti nepodařilo získat smlouvy na distribuci konzolové verze STALKERa 2. Nemohli pro něj získat žádného vydavatele a GSC nemají takové možnosti, aby to zvládli sami. STALKER 2 by tedy musel být PC exkluzivní hrou, což by se při tak vysokých nákladech prostě nevyplatilo.
Proč ale nemohli v GSC získat žádného distributora? Grigorovich měl na distributora obrovskou spoustu požadavků, které nebylo možné splnit. Navíc se distributorům příliš nelíbilo, kde se hra odehrává - postapokalyptická východní Evropa prostě není pro západní trh úplně lákavá.
Podle jeho slov to ještě neznamená, že je STALKER úplně mrtvý. Grigorovich se může značku pokusit prodat, ale na Ukrajině je jediné studio, které by o ní mohlo mít zájem - 4A Games, kam přešla spousta tvůrců jedničky. A ti nemají s Grigorovichem zrovna hezké vztahy.