Za klesající odbyt her mohou sociální sítě
Facebook zabíjí herní trh, prokázal průzkum.
Že mají sociální sítě neblahý vliv na výkonnost v práci, na čas strávený živě s přáteli nebo na návštěvnost specializovaných webových portálů (včetně těch herních), je veřejným tajemstvím. Ale nyní se prokázalo, že souvisí i s postupně klesajícími prodeji her pro konzole, což se ve Velké Británii děje při meziročním srovnání každý poslední měsíc.
Vyplynulo to z průzkumu pro Develop, kterého se zúčastnilo 1400 respondentů, z nichž 69 procent jsou hráči na sociálních sítích, kteří zároveň doma mají PS3 či X360. A z této skupiny lidí třetina odpověděla, že na konzoli poslední dobou hrají méně díky herním možnostem, které jim nabízí např. Facebook. Pouze 7% lidí přiznalo, že u konzolí tráví více času.
Ještě horší je zjištění, že kvůli hraní zdarma na Facebooku přestávají lidé utrácet za tradiční konzolové hry. Čtvrtina těchto lidí, co hrají na sociálních sítích a vlastní konzole, do hardcore her vráží méně peněz. 44% z těchto lidí utratilo mezi 50-100 dolary za uplynulý rok, což jsou pouze 2-3 nové hry, nejčastěji pro Nintendo Wii (31%, další je X360 s 19% a PS3 s 15%). Oproti tomu více než 100 dolarů ročně za hry utratí jen 22% respondentů.