Za Free-2-Play průměrně utrácí peníze jen dvě procenta hráčů
Objevné výsledky průzkumu.
Z nedávného průzkumu, který firma Swrve provedla na 10 milionu hráčích, vyplynulo, že v průměru jen 2,2 procenta z nich někdy utratilo nějaké skutečné peníze za Free-2-Play tituly. To vysvěltuje některé anomálie, které poslední dobou nastaly třeba u Rollercoaster Tycoon 4 Mobile, kdy je hra prošpikovaná mikrotransakcemi a přitom ještě stojí základní cenu několik eur.
Provozovatel sajty Gamesbrief zaměřené na F2P hry ale tvrdí, že tato neúprosná statistika je zavádějící. Prý je pravda, že většina lidí nikdy neutratí ani halíř za mikrotransakce ve volně stáhnutelných aplikacích, s čímž obvykle design her počítá, avšak ten poměr dle něj není tak drtivý.
"Zkuste se někdy jen tak rozhlédnout a odhadnout bohatství ostatních lidí kolem vás, což je docela obtížné. A pokud vám zrovna vejde do obzoru Bill Gates, ze všech na scéně se náhle stanou multimilionáři," vysvětlil Nicholas Lovell pro EG, proč není dobré spoléhat na průměr, který často není reprezentativním vzorkem.
Ze zmíněného průzkumu také vzešlo, že 19 procent respondentů pustí danou F2P hru pouze jedinkrát a 66 procent ji přestane hrát po úvodních 24 hodinách. Tato data později označil veterán Ben Cousins jako běžnou realitu.
46 procent útraty ve F2P titulech potom zajišťuje jen 10 procent jejich hráčů. Podle jiného výzkumu od SuperData Research jsou hráči ochotni nejvíce peněz utratit za World of Tanks, v průměru 4,5 dolaru. Na dalších místech v přepočtu peněz na uživatele bodují Team Fortress 2, Guild Wars 2, War Thunder a Planetside 2. Až poté v žebříčku figurují DoTA 2 či League of Legends.