Za exkluzivitu Rise of the Tomb Raider se mělo platit 100 milionů dolarů
Pálka.
Zatím to je neověřená informace, která se může potvrdit, ale také nemusí. Skončí to nejspíš tak, že to nikdo ze zmíněných firem oficiálně komentovat nebude a nechá tomuto příběhu vlastní osud.
Pochlubil se jím však na svém LinkedIN profilu přímo bývalý vedoucí pracovník vydavatele, který měl vyjednávání právě takových záležitostí na starosti, takže to nejspíš bude pravda.
Fabien Rossini zastával v letech 2008 až 2014 pozici ředitele strategického plánování a korporátního vývoje ve Square Enix, než přešel do role šéfa živých služeb v Eidos Montreal, kde se staral o Deus Ex.
Podle svých slov měl dokázat dojednat s Microsoftem exkluzivitu hry Rise of the Tomb Raider (recenze) pro Xbox One, která ho prý stála neuvěřitelných 100 milionů dolarů.
Svého času se o tom všude dost mluvilo, bylo to pro herní branži pár týdnů téma číslo jedna, i se vše muselo vysvětlovat zklamaným hráčům.
Jenže pak se titul na Xbox One příliš neprodával a za rok beztak tato domluvená časová exkluzivita vypršela, tudíž už nic nebránilo vydání i na PlayStation a PC. Řekli bychom, že ve výsledku se tato smlouva nikdy nemohla Microsoftu vyplatit, co se týče samotných prodejů konzole, ale je fakt, že aspoň měl o čem mluvit, reakci na Uncharted 4 od Sony a to se samozřejmě také počítá.