TÉMA: Za co si Thief vysloužil chválu?
Zaostřeno na oblasti, v nichž návrat Garretta nezklamal.
Jelikož naší recenzi nebude mít Martin Zavřel napsanou dříve než koncem tohoto týdne (dohrání prý trvá 15 hodin), pojďme se podívat, co na Thiefovi oceňují zahraniční magazíny, které mu neváhaly udělit vyšší známky (od těch nejrespektovanějších slízl většinou šestku).
Časopis EDGE upozorňuje, že Thief má daleko k neštěstí, kterého se mnozí dopředu báli, a dokáže prý odměnit hráče, kteří zpočátku věnují čas podrobnému nastavení hry, jaké se jinde jen tak nevidí: "Obyvatele města i hlídače vyplaší všechno možné, od hluku, podezřelí známí, otevřený oheň nebo jiné nezvyklosti, jako třeba otevřený kredenc. Proto je čištění stop v každé místnosti takovým malým puzzlem. Můžete však prostředí využívat i ve svůj prospěch, uhasit cokoli vodními šípy nebo vypnout elektrická světla nedalekým spínačem."
"Místy je skvělý, ale nikdy kompletně nenaplňuje potenciál. Jinak to je kompetentní pokračování, které sráží jeho nekonzistence," vynesl verdikt PC Gamer, který dodává: "Za hodně vděčí atmosféře. Celá hra se sice odehrává v noci, ale podle pečlivě zvolené barevné palety poznáte stíny, hrdinovy instinkty či různou úroveň pohotovosti strážných."
Garrett je podle PC Gameru fenomenálně animovaný, když jsou jeho ruce a nohy vždy viditelné a mají plynulé interakce s prostředím. Chválí také tzv. swooping, což je dočasné zrychlení a přikrčení pro krátké přesuny z jednoho místa do druhého, ale na rozdíl od teleportu v Dishonored to prý nepůsobí jako cheat. Všechny mise je prý možné kdykoli si zopakovat nebo zkusit dobře implementovaný Challenge mód pro rychlé proběhnutí vybraných míst.
"Tento díl Thiefa poskytuje pocit satisfakce, pokud se něco povede zdatně ukrást, a ztvárňuje hrdinu takovým stylem, jakému se předchůdci nepřiblížili," konstatoval Joystiq a přihodil pár zážitků: "V některých momentech budete s napětím pozorovat, jak nedalekému, nepříliš inteligentnímu strážci začíná v hlavě šrotovat podezření, že se asi něco děje. Co to bylo za zvuk skla? Byly tyhle dveře předtím otevřené nebo ne? Uhasil louč závan větru? Kdo nechal to tělo v kuchyni...?"
To, jak hra za úspěchy odměňuje, má být většinou dobře vybalancováno s riskováním, které vede k impulsivnímu přání ukrást úplně všechno, co jde. Podle Joystiqu vybízí design města k prozkoumávání a nabízí rozličné cesty pro přesuny, s čímž nesouhlasí řada jiných magazínů stěžujících si na strukturu The City. Některé mise s velkolepým zřícením únikového východu také prý působí naaranžovaně a vůbec neladí se zbytkem hry.
Recenzent Game Informeru se domnívá, že Thief je jednou z těch lépe vypadajících nextgen her, byť levely jsou relativně malé. Kladně hodnotí nového dabéra hrdiny (na rozdíl od moderního soundtracku) a fakt, že když jste prozrazeni, většinou to bývá vaše chyba. Ale musíte si dávat bacha, jinak často skončíte na loadovací obrazovce.
"Pokud patříte mezi hráče, kteří si ukládají pozici každých pár minut a užívají si pomalý postup, měl by se Thief zařadit do vaší sbírky. Tvůrci z Eidos Montreal se možná až moc snažili k návratu k originálu, což vyústilo v příliš primitivní boje a jiné neduhy, ale pod touto šlupkou se skrývá poklad s oldschoolovým herním designem," zakončil verdikt nejprodávanější tištěný herní časopis na světě. I jiní tvrdí, že vymýšlení chytrých způsobů, jak využít svou výbavu, je zábavné, stejně jako kradení cenností hlídačům přímo před nosem v báječné atmosféře.
Příště se zaměříme na vlastnosti, ve kterých Thief naopak zklamal. A že jich není zrovna málo...