Za chybějící kokpit GRID 2 vlastně mohou staré konzole
Jiné vysvětlení Codemasters než vloni.
Mluviti stříbro, mlčeti zlato. Tímto příslovím by se asi měli řídit Codemasters, aby se do toho příště tolik nezamotali. Ještě vloni se chybějící výhled z kokpitu v závodech GRID 2 oficiálně vysvětloval statistikami, jak ho používá málo hráčů. Nyní však tvůrci přišli s úplně odlišným stanoviskem, který pro insidery nebude překvapením.
"Nezahrnutí kokpitu pro nás bylo velké dilema. Ale museli jsme se rozhodnout, co v GRID 2 upřednostnit. Takto jsme se [bez zabývání kokpitem] mohli soustředit na vizuální stránku, na tratě z bodu A do bodu B, na přítomnost více aut na trati a jiné prvky, čehož zpětně nelitujeme," začal zeširoka senior producent Vincent Meulle.
Podle něj je potřeba vnímat celou hru v kontextu: "Pokud bychom vyvíjeli jen na PC, samozřejmě bychom na něj kokpit vytvořili, ale když máme na starých konzolích velmi omezený výkon, s kterým se dá operovat, raději jsme se zaměřili na zážitek ze samotných závodů než na pohled z kokpitu, jehož uživatele plně respektujeme, ale bohužel jsme museli učinit obtížná rozhodnutí." Jinými slovy, Codemasters říkají, že jen pro PC verzi se jim kokopit nevyplatí vyvíjet a že chtějí mít všechny verze obsahově totožné.
Jak vidno, po oznámení PlayStation 4 se protrhly hráze a najednou všichni smí začít veřejně hovořit o problémech současné generace konzolí a jejich "škodění", nebo chcete-li neprospívání moderním hrám, což bylo dříve naprosto nepřípustné.
GRID 2 vyjde pro PC, PS3 a X360 31. května a na Xzone k němu dostanete zdarma Indycar pack.