Z XCOMu vypadne mikromanagment
Jinak opět dvě vrstvy hry a ryze tahové souboje.
Vedle tří obrázků, na nichž se poprvé ukázaly 3D boj i ovládací rozhraní (je tento šedivý les s uřízlými stromy a nevzhlednými skalisky vážně tím nejhezčím, co šlo ze hry ukázat...?), před okamžikem přišel Game Informer i s konkrétními detaily o herní náplni XCOM: Enemy Unknown (odhalení, vzpomínka).
Hra nebude vysloveně předělávkou, protože v ní například potkáte jiné vojáky s jinými statistikami. Prý je spíš vhodnější definicí něco jako "opětovné představení si toho samého konceptu".
Takže ve strategické vrstvě se zeměkoulí opět naháníte mimozemské koráby svými stíhačkami, pokoušíte se přesvědčit vlády zemí o financování (resp. uchlácholit je), najímáte vojáky, vylepšujete jejich vlastnosti, vyrábíte zbraně, stavíte základnu či určujete směr výzkumu. Toto vše bude probíhat v reálném čase podle vlastního tempa každého jednotlivého hráče.
Když váš výsadkový letoun přistane na místě sestřelení létajícího talíře, nový XCOM se klasicky přepne do taktického 3D režimu. Ten už je kompletně na tahy a řídíte v něm tým vojáků s osobností při přestřelkách s mimozemšťany.
Bude tedy hra v něčem oproti originálu odlišná? Ano, některé její aspekty prý budou "usměrněny" a vypadl z ní mikromanagment, ale podle Game Informeru tomu nejde říkat ořezávání, neboť šlo jen o ty nezajímavé nebo otravné mechanismy. S čím přesně se Firaxis rozloučili, to bohužel časopis neuvedl. Gró UFO však zůstane zachováno - časté smrti vojáků, důležitost fog of war a zorného pole vidění v bojích, i snadno přivoditelná prohra, pokud něco opravdu hodně pokazíte.