Z The Evil Within 2 už radši Denuvo předem vyhodili
Shadow of War padlo za 24 hodin.
Standardně o takových věcech nereferujeme, abychom nedávali návod či motivaci pirátům ke shánění nelegálních verzí. Avšak tentokrát učiníme výjimku, protože se zdá, že nastal zlom. Denuvo se odteď jeví být pro vydavatele her jen jako vyložená ztráta peněz a času.
Poslední velká hra, která tuto kontroverzní a neoblíbenou ochranu/technologii používala, Shadow of War (Alza.cz), byla piráty cracknuta za pouhých 24 hodin od vydání.
Stalo se tedy to samé, co krátce předtím u Total War: Warhammer 2 či FIFA 18, kde se také dlouho neohřála (jen rekordních 10 hodin). Z pohledu výrobců nemá smysl platit obrovské částky autorům za implementaci a riskovat potíže se zhoršeným výkonem na některých PC, když hru ochrání třeba jen jediný den. A pak zase řešit patch, který Denuvo dá pryč.
S každou další novou hrou se toto období prostě zkracovalo, až dnes Denuvo přestalo mít smysl, na rozdíl od situace loni, kdy běžně odolávalo nabourání dlouhé měsíce.
Bethesda, když současné dění viděla, se rozhodla toto "anti-tamper řešení" z The Evil Within 2 (Alza.cz) raději ještě před dnešním oficiálním vydáním úplně vyhodit. Bylo by totiž nejspíš k ničemu, jen by otravovalo platící zákazníky, a beztak by moc nepomohlo před piráty.
Na Steamu už před Denuvo v pravém sloupci nevaruje, jen že se musí odsouhlasit smlouva EULA. Nedávno přitom ta samá Bethesda ohlásila, že Denuvo v tomto drsném survival hororu bude, tudíž muselo dojít k last-minute změně.
Přejeme tak Denuvo klidný odpočinek na hřbitově, po boku jiných obávaných DRM jako StarForce či SecuROM. A nezbývá než doufat, aby se i ostatní zbylí vydavatelé, chytli za nos a přehodnotili svou politiku v tomto směru: Codemasters, Playdead, Crytek, Rebellion, High Voltage Software, CCP, Ready At Dawn, Harmonix či Insomniac Games.