Z prodejen JRC se pod Smarty stane showroom, kde si i sestavíte herní stroj
Záměry nového majitele s hrami objasněny.
Dnes ráno v salónku Venuše v pražském hotelu Grandium proběhla tisková konference společnosti Smarty o dalších plánech s odkoupenou značkou JRC, která zůstane zachována i do budoucna.
Nebude ovšem v takové podobě, jak ji známe z obchodních domů dosud. Z více než čtyř desítek tradičních kamenných prodejen s krabicovými hrami se stane showroom ve stylu Alza, i protože se doba mění a dominují digitální verze.
"Kamenné prodejny Smarty podle obchodního ředitele Rudolfa Konečného nebudou samoobsluha, ale spíše showroom top položek, protože celé nabízené portfolio je o několik řádů větší než zásoby na jakékoli prodejně. Tedy místo, kde si lidé elektroniku v klidu prohlédnou, vyzkoušejí a nechají si poradit. Pak si ji mohou odnést, nebo jim kurýrní služba zboží doručí třeba týž den přesně na čas domů," uvádí se v oficiálním dokumentu zaslaném novinářům.
Nový vlastník JRC říká, že éra nákupu her "v krabičkách" spěje ke konci, a proto si prý prodejny z pohledu hráčů musí udržet, resp. rozšířit své hlavní funkce: vyzkoušení herního zážitku a nákup k tomu odpovídajícího hardwaru či příslušenství.
"Jedna ze služeb, které plánujeme spustit, je stavba počítačů na míru nejen pro gamery. Náš plán je jednoduchý: zákazník přijde do prodejny, probere s prodejcem svoje potřeby, společně pak zvolí či nakonfigurují odpovídající počítač, my jej sestavíme a doručíme přímo domů. S naší novou značkou počítačů už na podzim přijdeme na trh - máme již potřebné kontrakty s výrobci komponentů, připravené zázemí pro jejich skladování, montážní linku i potřebný tým techniků," vysvětluje obchodní ředitel Rudolf Konečný, který ve velkých městech hodlá otevřít skutečná herní centra.
Smarty po akvizici JRC pro rok 2024 počítá s obratem nad pět miliard korun a se zaměstnáním pěti stovek lidí. Počet prodejen má jinak do dvou let vzrůst na 50 až 60.
Strategií firmy je mít dostatek zkušeného personálu, který vám dokáže do hloubky poradit, mít na tyto konzultace dostatek času a vše si v klidu prohlédnout, než dojde k nákupu (případně k doručení zboží domů, pokud by nebylo zrovna skladem). Majitel společnosti Petr Syrůček to považuje za návrat ke kořenům poctivého specializovaného maloobchodu. S čím naopak nepočítají, na rozdíl od jiných e-commerce hráčů, je nabízení drogerie, krmení pro zvířata, prášku na praní nebo nádobí. Jsou přesvědčeni, že lidé prý chtějí nákup telefonu či počítače absolvovat v odpovídajícím obchodě, který se na to specializuje, ostatně mají s tím zkušenosti z provozováním Apple Premium Reseller od roku 2012.