Z Outriders se vyklubal hit, třikrát větší než Marvel's Avengers
Rekord pro Square Enix + filmeček ke startu.
S Outriders šli Square Enix dost do rizika, vytvořit novou značku, herní svět, příběh a postavy je vždy nákladné. Ale nakonec se jim to vyplatilo, soudě dle prvních dnů na trhu.
Ve čtvrtek večer vydaní Outriders pro PC se stali na Steamu třikrát hranější než loňské Marvel's Avengers.
SteamDB hlásí, že ve špičce měli v jednu dobu až 112 tisíc hráčů naráz, zatímco licencovaná onlinovka se superhrdiny tehdy dosáhla jen na 31 tisíc lidí.
Možná i kvůli tomu se Outriders nevyhnuly startovní potíže, kdy se do nich nedalo vůbec přihlásit a trvalo to celý den, což postihlo i našeho recenzenta. Rady pro řešení a komentářů tvůrců na Redditu.
Každopádně se pro japonského vydavatele jedná o rekordní úspěch, protože třeba singleplayerový Rise of the Tomb Raider měl jen 44 tisíc hráčů, Shadow of the Tomb Raider 38 tisíc a Final Fantasy XV jen 29 tisíc.
Někteří analytici poukázali na to, kde se takový zájem o Outriders vzal: grafy míří na konec února, kdy bylo vypuštěno rozsáhlé veřejné demo, které hře značně pomohlo v popularitě, stejně jako zařazení do Xbox Game Pass hned od začátku.
Hra jako taková je pro někoho moc oldschoolová, se zastaralými krycími mechanismy, plochým příběhem, stále zlobivou kamerou a jinými vadami, ale co drží při hraní, je prý loot, znovuhratelnost a snaha o sestavení zajímavých postav díky speciálním schopnostem, asi jako v éře Diabla.
Startovní filmeček: