Skip to main content

Z nápravy GTA 5 po downgrade těží jen PS4

Oproti tomu na X1 žádný klad.

Když se ve čtvrtek ráno rozkřiklo o downgradu Grand Theft Auto 5 na PS4/X1, Rockstar to nepopřel a nazval vše pouhou chybou. Bleskově poté vypustil další patch 1.09, který něco vrátil zpět do původní podoby, ale ne vše.

Kolegové z Digital Foundry si proto na změny pečlivě posvítili a zjistili, že částečný downgrade grafiky s nejnovější verzí hry 1.09 stále trvá, ale už není tak markantní jako minulý týden.

Do GTA 5 na PS4 se po updatu 1.09 vrátily propracovanější kolize automobilů, fyzika a zmizelo nehezké doskakování vzdálených objektů. Avšak efekty parallax occlusion mapping (pro plastické, jakoby 3D povrchy) a texture filtering jsou stále pryč.

Za důvod se považuje, že jsou velkým žroutem výkonu. Ale pokud zrovna nehrajete v pohledu z vlastních očí, obvykle je v third-person kameře naplno neoceníte kvůli větší vzdálenosti od povrchu.

Watch on YouTube

DF v této souvislosti připomíná, že parallax occlusion mapping zmizel těsně před vydáním i z Destiny, což asi není náhoda. Díky jejich odstranění tak nyní PS4 verze běží plynuleji než před 1.08 a zároveň obsahuje i ty lepší bouračky atd. jako předtím. Zdá se, že Rockstar musel řešit něco za něco a rozhodovat se mezi menším zlem.

Oproti tomu majitelé X1 verze GTA 5 moc důvodů k radosti nemají. Přišli ve verzi 1.09 o ty samé efekty jako na PS4, avšak u nich se podle testů DF plynulost hry nijak nezlepšila, nýbrž zůstala ta samá co předtím. V některých oblastech dokonce hra běží pomaleji než v základní prodávané verzi v listopadu. K tomu se zatím výrobce nevyjádřil, takže nezbývá než doufat, že potají pracuje na dalším updatu 1.10, aby dal do pořádku i X1 verzi.

Watch on YouTube

Read this next