Z Assassins Creed se v Duelu mohla stát bojovka
Jak to bylo s ranými koncepty?
V kariérním portfoliu grafika jménem Benoit Perreault se objevily náznaky, že ze série Assassins Creed se teoreticky mohla stát 2,5D bojovka ve stylu Mortal Kombatu nebo spíš PlayStation All-Stars Battle Royale.
Projekt s všeříkajícím názvem Duel totiž nezahrnoval pouze postavy z multiplayeru AC, nýbrž i hrdiny z jiných her od UbiSoftu, jako je Splinter Cell nebo Raving Rabbids. Podobné odbočky slavných sérií nejsou ničím neobvyklým a zrovna v tomto žánru panuje minimální konkurence (naposledy jen Injustice či remaky Street Fightera).
Tento autor uživatelského rozhraní dělal v UbiSoftu od roku 2004 do března 2012 a nyní přešel do Eidosu. Na koncepčních obrázcích zdůrazňuje, že šlo pouze o jeho osobní nápad, nikoli o skutečnou, schválenou a rozpracovanou hru jeho zaměstnavatelem. To ostatně připomněl znovu, když na to přišla komunita.
Proti Benoitovu tvrzení, že s bojovkou pouze agilně experimentoval doma po večerech, však svědčí několik faktů. Jednal se u Assasssins Creed: Duel uvádí platformy Xbox Live a PlayStation Network, což u čistě fanouškovských výtvorů není důvod. Dále má tento titul v portfoliu zařazen v kategorii "práce pro herní průmysl" a v adresáři Projects hned vedle jiných velkých her.
Je proto klidně možné, že s Duelem v určité fázi laboroval přímo UbiSoft, ale že například nesplňoval jeho kvalitativní standardy a proto se ho rozhodl uložit k ledu, avšak nyní raději říká, že s tím nemá nic společného, aby mu to neubližílo v očích příznivců, že se z již i tak ždímané značky Assassins Creed snaží vytřískat, cokoli se jen dá.