YouTubeři smutní z nemožnosti vydělat na Call of Duty WW2
Mají problém.
Zasazení letošního Call of Duty (Alza.cz) do druhé světové války se setkalo s nadšeným ohlasem hráčů. Komu se však moc nezamlouvá, jsou zahraniční YouTubeři, kterým to komplikuje život, resp. snižuje výdělky.
Protože je hra násilná a odehrává se za války, YouTube z mnoha videí s ní odstraňuje monetizaci, protože se mu takový obsah zdá být nevhodný pro zobrazení reklam. YouTubeři tím pádem přicházejí o příjem z reklam, pokud by o hře mluvili či z ní něco ukázali.
Jeden z nich s milionem odběratelů, říkající si PrestigeIsKey, uvedl: "Nejprve jsem doufal, že to neovlivní hráče, protože hry přeci nejsou skutečné. Dělám videoobsah z Call of Duty už sedm let a dosud jsem s tím neměl problém, až nyní."
Jak připomíná Kotaku, vše začalo poté, co list Wall Street Journal negativně napsal o reklamách zobrazujících se před rasistickými videi, těmi s vulgárními výrazy (to je určitě problém pro českou scénu), sexuálním obsahem či těmi o válce.
Americký telekomunikační operátor AT&T a další velké firmy proto z platformy odstranily své kampaně. Aby to provozovatel YouTube napravil, představil nová pravidla, tzv. brand safety controls. Zadavatelé reklamy si mohou vybrat, jestli se chtějí vyhnout spojování s rizikovým videoobsahem, kvůli čemuž pak YouTubeři vydělávají méně peněz než v tu samou dobu před rokem.
Samotné YouTube dotčeným doporučuje, aby zkusili vytvářet obsah, který je více přívětivý k inzerentům. Rozlišovat, jestli někdo mluví o skutečné válce či o válce ve hře, se mu zjevně nechce. Diváci přitom o CoD WW2 chtějí slyšet, ale autoři tím riskují demonetizaci celého videa. Někteří, kteří se dosud vyráběním videí o Call of Duty v pohodě uživili, proto údajně zažívají existenční problémy.