YouTuber požadoval skoro půl milionu korun za zmínku o hrách
Výrobce je z toho v šoku.
Hry jako Soul Axiom, Master Reboot a Infinity Runner nejspíš neznáte. Možná to je zčásti právě kvůli tomu, o čem se bude psát na následujících řádcích.
Na vývojáře Wales Interactive se prý obrátil nejmenovaný populární YouTuber, který má několik milionů odběratelů, s nabídkou zviditelnění jejich produktů.
"Za dvě až tři zmínky o našich hrách na svém YouTube kanálu požadoval 17 600 dolarů, nebo 22 tisíc dolarů navíc ještě s linkem v popisku pod videem," postěžoval si šokovaný vývojář na Redditu.
Vybídl tam ostatní firmy, jestli mají podobnou zkušenost, protože se mu prý nechce věřit, že by někdo těmto YouTuberům platil podobně vysoké částky blížící se téměř půl milionu korun za to, aby jim zařídili reklamu v jediném videu.
Předcházelo tomu prý oslovení YouTubera s jedním kódem do soutěže či k rozdání na jeho kanálu, což je na druhou stranu také poněkud zarážející - s přihlédnutím k vysokému počtu odběratelů. Každopádně Wales Interactive nabídku odmítli a raději vše zveřejnili, ale stále se neví, o jaké velké zvíře šlo.
Tyto události nastaly poté, co se PewDiePie pochlubil deseti miliardami shlédnutých videí (vydělal 181 milionů korun a reagoval na závistivce), po vyšetřování neoznačené reklamy na Xbox na síti Machinima, po zavedení nových reklamních standardů britskou organizací a po anonymním přiznání čtvrtiny YouTuberů, že už vzali peníze od výrobců her.