Obchod Xzone po 16 letech mění své logo
Jiná identita vysvětlena + jak šel čas?
Xzone dnes slaví 22. narozeniny a k tomuto výročí si nadělil novou vizuální identitu. Po neuvěřitelných 16 letech se tak rozloučil s původním typickým logem a přivítal zbrusu nové, na kterém bude stavět novou identitu značky.
Nová identita pochází od agentury Better, s níž se známý herní obchod vydal na cestu za velkou změnou už před více než rokem. Finální implementace pak probíhala a bude dále probíhat v interním Xzone týmu. „Dlouhé roky nás symbolizovalo výrazné X, rostlo s námi a bylo naší nezaměnitelnou součástí. Proto jsme jej z počátku chtěli zachovat. Už po pár ukázkách od Betteru ale začínalo být jasné, že existuje i jiná cesta,“ popisuje začátek změny Jan Bobrovský z marketingového týmu Xzone. „Loučení s Xkem bylo těžší, než porazit Malenii na taneční podložce. Nakonec ale předalo štafetu novému symbolu, který ponese naši identitu.” Středobodem nového loga je oranžové O, spojující Xzone se všemi imaginárními světy a příběhy. O se stává pomyslnou bránou k proniknutí prodávaného sortimentu do rukou zákazníků.
Xzone tak poprvé ve své 22leté historii dostává jednotný vizuální směr, díky kterému může lépe a hravěji komunikovat svoji značku. Doposud se totiž soustředil primárně na hladký chod obchodu, rozšiřování nabídky o nové druhy merchandise produktů a spokojené zákazníky. „Logo je na jednu stranu strašně důležitá věc, ale ještě důležitější je správně fungující firma. Většinu mého profesního života i života Xzone měla firma jedno logo. Nebylo ideální, ale měl jsem ho rád. Loučení proto nebylo lehké, což mohou potvrdit kolegové i lidé z agentury. Už nějakou dobu bylo jasné, že uzrál čas na změnu, bylo potřeba se posunout a 22. narozeniny byly ideální termín. S novým logem již nějaký ten pátek žiji a líbí se mně čím dál více, a to je myslím dobré znamení,“ komentuje změnu Martin Schovanec, spolumajitel Xzone.
K výrazné změně se obchod odhodlal i z důvodu grafických možností původního loga, které byly v mnoha ohledech silně limitující. „Naše původní logo už obrůstalo mechem a hůře se potýkalo i s některými technickými požadavky. Proto jsme od nového loga chtěli moderní jednoduchost a funkčnost. Mělo odrážet naše kořeny i budoucí směřování a také nést identitu v rámci našich vlastních produktů – Xzone Originals a Xzone Exclusive,” dodává Jan Bobrovský, „díky zachování typických Xzone barev a jednoduché typografii má logo nespočet různých využití a perfektně nám sedne.”
Výrazná změna loga bude vyžadovat chvíli, než si na něj všichni zvyknou, přeci jen je to už spousta let. Je to ale změna, která rozhodně bude stát za to. Co vše nové logo skrývá, objevíte v dalších týdnech, měsících a letech. Bude to dlouhá a nesmírně zajímavá cesta, na kterou vás Xzone moc rád zve.