Xzone bude expandovat do Maďarska a pochlubilo se svým obratem
+ rekapitulace změn v uplynulém fiskálním roce.
Český specialista na hry a fanouškovský merchandise ukončil hospodářský rok s čistým obratem 164 milionů korun. Náročný rok pro všechny e-shopy tak u Xzone skončil nárůstem cca 10 % oproti minulému období. Hlavním tahounem byly dostupné herní konzole a také růst merchandise segmentu, ve kterém nechyběl filmový a seriálový merch nebo sběratelské karty. Obchod pomalu míří na maďarský trh.
Ač obraty v českém e-commerce zaznamenaly v loňském roce historický pokles, tak společnost Xzone s.r.o. ukončila hospodářský rok od 1. 4. 2022 do 31. 3. 2023 v plusových číslech s čistým obratem 164 milionů korun. Pro mnoho firem to z celé řady důvodů nebyl rok vůbec jednoduchý. „V ČR podle různých průzkumů obraty e-shopů poklesly meziročně o 13–20 %. Z tohoto pohledu je náš růst o 10 % výrazně nad průměrem trhu. Důvodů, proč se dařilo, vidím hned několik. Po skoro dvou letech čekání byl konečně dostatek herních konzolí. S přidáním celé řady nových kategorií rostl prodej segmentu merchandise. S Xzone stánkem jsme se zaměřili na větší účast na festivalech. A v neposlední řadě také povedený herní závěr roku, v čele s velmi úspěšným God of War Ragnarök na PlayStation 4&5,“ shrnuje uplynulý hospodářský rok Martin Schovanec, zakladatel a spolumajitel Xzone s.r.o.
Rok to byl také plný změn a novinek. Jednou z největších bylo stěhování firmy do nového a několikanásobně většího skladu. Po dlouhých a náročných připravách tato zásadní změna proběhla takřka přesně před rokem. Nové prostory se nadmíru osvědčily a každý den se plní zbožím. Druhá velká změna nastala těsně před koncem hospodářského roku letos v březnu. Ke svým 22. narozeninám si Xzone nadělil nové logo. Po dlouhých 15 letech šlo o zásadní změnu stylu, která se setkala s kladným přijetím nejen u profesionálů v oboru, ale hlavně u zákazníků. „Už dávno v našem sortimentu nejsou pouze hry. Změna podtrhuje směřování Xzone jako specialisty na všechny fanouškovské předměty a radosti, od stylového oblečení přes sběratelské sošky a vinyly až po unikátní nerdí doplňky do domácnosti,“ popisuje změnu Jan Bobrovský z marketingového týmu Xzone.
Povedený rok má za sebou také vydavatelská část Xzone Originals. Ve spolupráci s českým distributorem Cenega vznikl v Xzone knižní artbook The Art of Mafia Trilogy. Roky plánovaný a vysněný projekt, který v jedné knize shrnuje celou trilogii, od legendární jedničky přes obě pokračování a nedávný remake. Xzone se stal také spoluvydavatelem první knihy časopisu Level – O hrách a lidech. Publikace plná rozhovorů s veterány a žijícími legendami videoherního průmyslu slavila u čtenářů velký úspěch. Specificky zaměřená kniha se dostala do knihoven více než 1 200 hráčů. V rámci Xzone Edice, série českých her ve fyzickém balení, pak v tomto hospodářském roce vyšly hned tři úspěšné tituly – 1428: Shadows over Silesia, Happy Game a FixFox. Svého nástupce se dočkal také velmi úspěšný Herní deník, do kterého si hráči mohou zapisovat své dohrané tituly a vést si svoji vlastní statistiku.
Vedle už tradiční slovenské mutace Xzone.sk začíná obchod mířit také na maďarský trh. V těchto týdnech se postupně spouští maďarská stránka Xzone.hu a odesílají první objednávky. Cílem je mít do dvou let stejný podíl jako nyní na Slovensku.