Xboxový šéf poskytl Eurogameru eXkluzivní rozhovor
O názvu, ceně, chybějících velkých hrách či soupeři.
Stalo se dobrým zvykem, že na každé výstavě odchytíme šéfy Microsoftu a Sony, aby se více rozpovídali a okomentovali hlavní události z jejich E3 konferencí (záznam). Xboxový šéf Phil Spencer díkybohu nic nezměnil na kamarádsky upřímném stylu svých odpovědí, čímž se liší od většiny, spíš diplomaticky hovořících předchůdců i zástupců jiných firem z branže. O čem všem šla ve velkém exkluzivním interview Eurogameru řeč?
O názvu Xbox One X
"Jméno Scorpio se nám zamlouvalo, ale bylo by nesmírně obtížné získat tuto ochrannou známku pro celý svět. Název X nakonec po osmnáctiměsíční práci zvolili, aby tím dali najevo, že neexistuje vyšší výkon než X."
Pro koho je přesně konzole určena
"Pro ty, kteří chtějí mít vždy to nejlepší dostupné na trhu. I pro ty, kteří ještě nevlastní 4K TV, ale díky supersamplingu budou mít lepší obraz i na obyčejné Full HD televizi. Přesto počítáme s tím, že v příštím roce bude většinu prodejů tvořit Xbox One S kvůli ceně. Proto jsme také ukazovali spoustu menších her pro co nejširší publikum. Když jsme přinesli Elite ovladač, spousta lidí také hlásala, že za 150 dolarů si ho přeci nikdo nekoupí, a pak byl dlouho vyprodaný. Cílíme s X1X na ty, kteří chtějí prémiový zážitek."
O ceně 499 dolarů, která je o 100 dolarů vyšší než konkurenční PS4 Pro
"Dle mého názoru je PS4 Pro spíš konkurentem Xbox One S než Xbox One X. Jde o 40 procent GPU výkonu navíc, o více paměti a jejich rychlost, rychlosti harddisku atd. Jsme rádi, že přes 30 starších X1 her získá updaty pro 4K."
Proč na konferenci chyběly nějaké opravdu zásadní AAA exkluzivity z dílny Microsoftu, které by každého přesvědčily ke koupi Xbox One X
"Máme Forza Motorsport 7, Sea of Thieves, Crackdown 3, nové Ori, State of Decay 2 a další. Byl jsem rád, že jsme nemuseli přinést nové Halo či Gears of War, když máme i jiné hry. Poučili jsme se z minulosti (nejen se Scalebound), že už nechceme ohlašovat hry, které jsou vzdáleny například tři roky od vydání, nebo které jsou ještě v plenkách. Tím bychom moc tlačili na jejich kreativní vizi, která se třeba teprve ještě hledá, a pak by třeba byly úplně jiné než to, co se již ukázalo na konferenci. Vím, že pokud by na obrazovce běhal Master Chief ve 4K, lidé by šíleli, ale chceme dát tvůrcům z 343 dostatek času na jejich příští hru, ať už půjde o Halo či něco jiného. Také jde o to, že příprava E3 prezentace užírá čas od samotného vývoje. Máme už podepsáno několik dalších her, které nebyly na E3, ale ještě je nechceme oznamovat, abychom tím zbytečně nevytvářeli tlak a hype na jejich autory. Těch 42 her na naší E3 konferenci, z toho 22 konzolových exkluzivit, stačilo."
Jak to bude s Xbox One verzemi multiplatformních her, u kterých má partnerství Xbox One X
"Neznám cizí smlouvy, ale fakta jsou jasná: Xbox One je s velkým odstupem nejvýkonnější konzolí, co kdy vznikla. Technicky nic nebrání tomu, aby pro X1X vznikaly ty nejlepší verze všech her a využít všech jeho schopností. Záleží na každém studiu, zda toho využije nebo ne. Mám doma všechny konzole a řeknu vám jednu věc týkající se first-party i third-party her: ať už jde o nahrávací časy či míru detailů všeho na obrazovce, Xbox One X je výrazným krokem vpřed, nemluvě na podporovaném rozlišení a framerate. Podívejte se třeba na Anthem od EA, které u nás na pódiu uváděl jeden z šéfů EA."
Budou nějaké exkluzivní DLC pro Xbox One X u her, které spolupracují s Microsoftem, jako Assassins Creed či Shadow of War
"Nejsem fanouškem těchto věcí. Můj předchůdce na této pozici to sice razil, ale já ne. Nechodím za vývojáři, abych po nich chtěl nějaký exkluzivní strike či skin apod., který by hráči na ostatních platformách nemohli hrát."