Xboxový boss kritizuje PS5 od Sony: Nextgen exkluzivity jdou proti smyslu hraní
Ostrý výrok z Microsoftu + o brždění starým hardwarem.
Je očividné, že letos na podzim to bude střet dvou odlišných filozofií. Na jedné straně startovní PS5 exkluzivity, kterými Sony bude motivovat k pořízení nové konzole, na straně druhé možnost zprovoznit xboxové exkluzivity i na předešlé generaci konzole a důraz na službu Xbox Game Pass.
Zatímco Sony si jiné politiky konkurenta nevšímá a nekomentuje ji, Microsoft má stále potřebu vymezovat se, když tahá za kratší konec provazu.
Dosud nejsilnější výrok přišel od Phila Spencera v interview pro sesterské GamesIndustry.biz.
Xboxový boss tam zkritizoval Sony, že její hry pouze pro nextgen konzoli - napříkad Horizon Forbidden West či Gran Turismo 7 - prý kompletně odporují tomu, o čem je smysl celého hraní.
Přitom Microsoft před lety dělal úplně to samé, když například Halo 5: Guardians uvedl v 2015 jen pro Xbox One, aby tím přiměl hráče k přechodu z Xbox 360, na němž tahle sci-fi akce už nefungovala.
"Naše strategie se točí kolem koncového hráče, nikoli kolem zařízení, na němž hraje. Chceme, abyste hráli na kterémkoli zařízení. Hraní je o zábavě, komunitě, hltání příběhů a nových perspektivách, takže považuji za špatné, když část lidí [majitele PS4] odříznete od možnosti zažít nové hry, nebo je nutíte k nákupu nového zařízení v den, kdy to potřebuji."
Spencer se také ohradil proti hlasům, že povinná podpora starého Xbox One bude brzdit nové exkluzivity pro Xbox Series X. Prý je razí jen ti, kteří až moc prožívají válku konzolí. Srovnal to k situaci s herními PC stroji, kde také existuje spousta různých konfigurací a ty nejnadupanější mašiny většinou nejsou zdržovány slabším či starším hardwarem. Neměli bychom podle něj podceňovat vývojáře, kteří vědí nejlépe, jak tvořit hry, enginy či ekosystémy, aby jely na široké paletě hardwaru.
Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.
To je sice vše hezké, leč když se zeptáte jakéhokoli vývojáře, většinou vám poví, že je jeho noční můrou muset optimalizovat a ořezávat hry, aby je nějak dokázal rozjet i na minulé generaci konzole se sedm let starými vnitřnostmi. Bude mu to brát spoustu času, který by šel strávit užitečněji, i na to budou myslet designéři, kteří se musejí držet zpět při vymýšlení celého konceptu.