Xbox Scarlett prý klade větší důraz na kamerku a streamování než PS5
Pár nových spekulací i o raytracingu a pracovních názvech.
Respektovaný server Gizmodo dnes přišel s pár čerstvými spekulacemi o příští generaci konzolí.
Pocházet mají od anonymního vývojáře, který patří do kreativního týmu chystajícího ještě neohlášený titul k vydání pro PlayStation 5 i Xbox Scarlett. Disponuje tedy přístupem k prozatímním vývojářským kitům obou tajemných konzolí, které se ještě ve finále mohou změnit.
Příští Xbox prý bude klást větší důraz na zabudovanou kamerku a na podporu streamování než PS5, opětovně tímto zdrojem "potvrzené" na Vánoce 2020.
Pro Microsoft je údajně kvalita kamery a této funkce naprostou prioritou, proto obsahuje Xbox Scarlett technologii pro záznam ve 4K s prodlevou pouhých dvou snímků. Oproti tomu Sony prý na tento aspekt tolik netlačí, byť i ona ho hodlá podobně podporovat.
Oba výrobci prý vycítili, jak moc je streamování důležité a jaký obchodní potenciál v něm do budoucna vězí. Cílem je, aby majitelé konzolí mohli nahrávat a vysílat vlastní obsah na internet podobně, jako to mohou činit vlastníci PC, tedy jak samotné hraní, tak i svůj obličej v nějakém výřezu obrazovky.
Dalším drobkem do mozaiky spekulací je, že každá z konzolí má řešit přístup k raytracingové technologii nějak odlišně. Co se týče výpočetního výkonu, mají PS5 a Xbox Scarlett poskytnout dosud největší skok, co kdy byl mezi generacemi konzolí.
Názvem PS5 devkitu má být Prospero, údajně kvůli inspiraci vývojářského prostředí dílem Williama Shakespeara (The Tempest, u nás Bouře). Odsud mají čerpat i názvy čipů, které AMD chystá pro příští generaci hardwaru - Ariel a Gonzalo - což jsou dvě postavy právě z The Tempest.
Rané vývojářské kity pro PS5 prý měla vybraná studia v rukou už od 2018, ale současné modely (Prospero) jim byly doručeny začátkem tohoto léta.
Čtěte také: Neoficiální rendery údajného prototypu PlayStation 5, PlayStation 5 v prvních detailech přímo od Sony, PlayStation 5 nebude spotřebovávat tolik elektřiny, PlayStation 5 je údajně výkonnější než Xbox Scarlett, Patent naznačuje, jak PlayStation 5 odstraní loadování.