Skip to main content

XBOX ONE si musí i pro singl sáhnout na net aspoň jedenkrát denně

"Ale některé hry to mohou chtít častěji".

Další rána pro hodnotu akcií Microsoftu. Před pár hodinami to s tím ještě vypadalo dobře, když bylo potvrzeno, že spekulované neustálé připojení pro hraní nebude potřeba. JENŽE je v tom skrytý háček, který není malý...

Jak vyplynulo z interview korporátního viceprezidenta Phila Harrisona s investigativním šéfredaktorem Kotaku po konferenci, XBOX ONE si bude pravidelně něco kontrolovat na internetu. Ne neustále, ale jednou za čas ano.

Frekvence tohoto sahání si konzole na internet má být odvislá od toho, o jaký herní zážitek konkrétně jde. Pokud prý hrajete nějakou singleplayerovou hru, podle zástupce Microsoftu je tato frekvence stanovena na jedenkrát za každých 24 hodin. Čili jedenkrát denně se XBOX ONE musí připojit k internetu.

Není však jasné, co se stane, pokud se konzole na internet pro provedení této občasné verifikace nepřipojí. Může to teoreticky úzce souviset s kontroverzním vybíráním poplatků za opětovné užití hry na jiném než domácím profilu.

Pokud bude hra spíš onlinovkou, může vyžadovat připojení na internet častěji, což je logické. Naopak Blu-Ray filmy a jiná stáhnutá zábava na harddisk konzole bude přístupná i v době, kdy vám internet nešlape. Konzole je prý navržena tak, aby byla tolerantní k výpadkům současného internetu, ale nic to nemění na tom, že je přísnější než X360 a že určitě nepotěší např. vojáky v armádě v oblastech, kde připojením nedisponují.

Tím se ostatně vysvětlila ta předchozí tajemná vsuvka ve FAQu varující, že XBOX ONE nějaké internetové připojení povinně k svému provozu potřebuje, byť to nemusí být permanentní připojení jako u SimCity či Diablo 3. Podle Microsoftu si už lidé zvykli, když zopakoval svou tezi, že "XBOX ONE se nijak neliší od jiných technologických zařízení v domácnosti, která prostě internet čas od času potřebují". Motivem výrobce je zajištění funkcionality Xbox Live a různých inovací točících se okolo TV a zábavy oznámené na konferenci.

Mluvčí Microsoftu se později ve vyjádření pro Polygon ještě snažil zachránit vzniklou situaci, když zdůraznil, že "všechno okolo internetového připojení a poplatků za jednou použité hry jsou pouze potenciální scénáře, prý ne konkrétní detaily, a že zatím oficiálně potvrdili jen možnost obchodování s hrami mezi zákazníky."

Read this next