Xbox One se teď snaží získat zpět ztracenou důvěru, ne rozdrtit PS4
Jak těžko se mění zafixovaná negativní asociace produktu?
Phil Spencer řídící xboxovou divizi v Microsoftu poskytl půlhodinový rozhovor před publikem na GeekWire Summitu 2015. Stejně jako minule se řeč stočila na soupeření obou konzolí, a opět to bylo velmi otevřené, upřímné povídání, které může být časem použito proti němu.
"Jestli jsme schopni předhonit PlayStation 4 tuhle generaci? Těžko říct, záleží jak bude dlouhá... Uznávám, že PS4 má před Xbox One velký náskok a PS4 je výborný produkt. U nás zase mám rád herní obsah, náš lineup exkluzivit."
Xboxový šéf si každopádně povzdechl, že některé nešťastné komentáře (bývalých) představitelů Microsoftu z období startu Xbox One i určité kroky hodně ublížily pověsti celé konzole na dlouho do budoucnosti. Když čte ohlasy od zákazníků a fanoušků, prý se někdy sám sebe ptá, proč vlastně všichni zaměstnanci v Redmondu minulé roky tak tvrdě pracovali, po mnoho víkendů a nocí, když lidé produkt soudí hlavně podle komentářů firmy a nikoli dle odvedené práce celého týmu.
Když Spencer nastoupil do své role vloni v dubnu, jeho hlavním úkolem prý bylo obnovit důvěru zákazníků v Xbox One, zejméně těch nejvíce loajálních, o které tato značka konzole přišla v době svého příchodu na trh:
"Ať už šlo o povinné připojení k internetu či politiku s bazarovkami, zapomněli jsme, že naši zákazníci by měli být středobodem všeho při každém našem rozhodování. Děláme produkty pro nás samotné nebo je děláme pro běžné hráče? Pokud jste se na podzim 2012 při startu Xbox One podívali na cokoli, ať už jde o mikrotransakce, různé vlastnosti konzole či nabídku her... mnozí lidé důvodně pochybovali a nebyli přesvědčeni, zda vytváříme konzoli pro jejich potěšení nebo zda se jen snažíme vybudovat pro nás lépe manipulovatelný produkt."
Když se před pár týdny konalo setkání pěti tisíc manažerů amerického řetězce GameStop v Las Vegas, slyšel od nich Spencer, že do obchodů i dnes stále chodí lidé, kteří si myslí, že na Xbox One nefungují bazarovky. Ačkoli je konzole podporovala od prvního dne na trhu, mnozí to pořád vnímají dle dříve oznámených plánů Microsoftu, které se později v sérii otoček změnily.
Zákazníci prý obvykle používají jen pět vteřin na to, aby si některou značku spojili s určitým poselstvím, než se rychle posunou dál. Už pak netráví spoustu času čtením, jak se situace kolem něčeho vyvíjela později, už to prostě mají jednou zafixované. A když potom někde zahlédli Xbox One, první asociace byla vesměs negativní, že je to ta věc, která je spojena s problémy. Obnovení důvěry a mínění zákazníků, zvlášť u hráčů, je dle Spencera mimořádně náročné.
Nové oficiální video s 10 důvody, proč si ho před Vánocemi koupit: