Skip to main content

Xbox One jmenován produktem roku a zlevněn o další tisícovku

Proč k tomuto kroku přikročil? A za co vyhrál?

Někdy jsou titulky článku poněkud paradoxní, ale záhy ten do očí bijící rozpor vysvětlíme.

V americkém hlasování 40 tisíc zákazníků byl Xbox One jmenován Produktem roku 2014 v kategorii domácí zábavy. Anketu tam šest let pořádá agentura TNS zabývající se průzkumem trhu, v Británii má mnohem delší tradici.

Není zřejmé, jaké bylo pořadí na dalších místech, s jakým odstupem konzole vyhrála nad ostatními zařízeními ani jak byla anketa navržena.

Její organizátoři tvrdí, že je to hlavně o inovacích, které produkt přinesl, a že ty oceněné (jejich přehled) si díky nálepce o vítězství následně užívají 10-15% růst prodejů. Nezbývá než doufat, aby to nefungovalo stejně jako u testů německého autoklubu ADAC, který dlouhodobě falšoval výsledky.

Jen pár hodin předtím na jiném místě světa, ve Velké Británii, došlo k už druhému zlevnění Xbox One v tomto týdnu. Na pondělní snížení ceny z 430 liber o 30 liber totiž navázaly některé obchody jako GameStop, které začaly nabízet výhodné balení s plnou hrou Titanfall o dalších 30 liber méně, jen za 370 liber.

Všiml si toho GameSpot, ale později se na stránce ukazovalo, že je konzole dočasně vyprodaná, což nemusí být případ všech britských obchodů. V krátké době se tedy cena Xbox One snížila už o 2000 Kč na v přepočtu 12200 Kč. PS4 je přesto pořád znatelně levnější - bez hry stojí 330-350 liber (od 10900 Kč) a často není ani nyní dostupná skladem (Sony odhaduje, že v Británii bude volně k sehnání až od dubna).

Microsoft také zopakoval, že stále neplánuje vypustit edici konzole bez Kinectu. Jeho britský šéf marketingu Harvey Eagle ještě poskytl rozhovor deníku Metro, podle nějž bude balení s Titanfall zhruba stejné množství jako předtím Day One edic s FIFA 14 a Forza 5.

"Usoudili jsme, že s příchodem Titanfall nastalo vhodné období pro zlevnění Xbox One, abychom hráčům mohli nabídnout co nejvyšší hodnotu," řekl. Současně zdůraznil, že jde o čistě jejich iniciativu, která se nemusí opakovat na jiných trzích, neb mají docela velkou autonomii. O evropském ekvivalentu NFL aplikace stále Microsoft nemá nic k oznámení, ani ohledně spolupráce s televizemi BBC či Sky. Prý pořád tvrdě pracují s potenciálními partnery, aby v tomto směru měli nějaké novinky, když vědí, že v nabídce filmového či TV obsahu Xbox One dost zaostává za Amerikou.

Read this next