Skip to main content

Xbox Game Pass umožní kreativitnější hry

Zvláště ty singleplayerové.

Nedávná změna obchodního modelu pro xboxové exkluzivity od Microsoftu, které budou hned od začátku a navždy dostupné v rámci služby Xbox Game Pass, vyvolala spoustu dotazů a reakcí.

Nyní se k tomu vrátil Phil Spencer, xboxový boss z Microsoftu, který nabídl ještě jiný úhel pohledu, o němž se dosud tak nemluvilo:

"Službu vnímám jednak jako skvělou hodnotu pro uživatele a zároveň i ještě jako něco dalšího: tento obchodní model v konečném důsledku otevře nové příležitosti pro kreativitu. Zvlášť pro singleplayerové hry. Aspoň u televizních seriálu to tak dopadlo, byť samozřejmě nejde o ten samý případ."

Jinými slovy, Spencer vlastně řekl, že když si Xbox Game Pass předplatí dostatek lidí, umožní to Microsoftu, aby více riskoval a investoval do originálních herních zážitků nebo těch pro jednoho hráče. Něco, co dosud tolik nedělal, protože nikde neměl zaručeno, že se taková netradiční hra potom bude v obchodech dobře prodávat. Kdežto u delších úvazků této služby má příjem od hráčů vlastně dopředu zaručen a zčásti jde o takové předplacení vzniku něčeho, co se pokusí být unikátní. Jde i o odpověď na kauzy okolo EA a nekvetení pšenky lineárním singleplayerovým titulům, s čímž má své zkušenosti i MS (zrušený Scalebound, neúspěšný Quantum Break atd).

Představte si zkrátka takový Netflix nebo Amazon Prime pro hry. Těmto službám pro filmy a seriály předplatné na určitou dobu svědčí, protože díky tomu mohly dát zelenou projektům, které by za bězných okolností byly producenty pravděpodovně odmítnuty jako neperspektivní s nízkým komerčním potenciálem.

Xboxový boss také na Twitteru prozradil, že zájem o debutové vydání hned v Xbox Game Pass projevila spousta nezávislých studií, pro něž to představuje báječnou možnost zviditelnění jejich her. Nicméně připomněl, že plnou kontrolu má v toto směru pouze nad tituly od Microsoft Studios.

Read this next