World of WarCraft ztratil dalších 800 tisíc hráčů
Zachrání to pandy?
Populární MMORPG World of WarCraft se začíná po stangaci mírně propadávat. Po nedávném propadu platících hráčů na 11,1 milionů nyní Activison Blizzard oznámil, že v současné době hraje World of WarCraft 10,3 milionu hráčů. Hru tak opustilo dalších 800 tisíc platících hráčů.
Východní trhy jsou prý zodpovědné za největší část tohoto posledního velkého úbytku, jak prozradil šéf a spoluzakladatel Blizzardu Mike Morhaime. Na konferenčním hovoru s investory ale řekl, že Čína stále tvoří více jak polovinu předplatitelů a že kolem prosince se každoročně čísla předplatitelů zase zvedají.
Morhaime také řekl, že má Blizzard naplánováno několik akcí, chystají se velké obsahové patche a že je v plánu ještě agresivnější marketing. Do agresivnějšího marketingu jistě patří i odvážný tah poskytnout Diablo III zdarma pro ty hráče, kteří si do WoW zaplatí roční přeplatné. Mohl by stejným způsobem nabídnout Blizzard i StarCraft II: Heart of the Swarm? Možné to je.
Jakkoliv ale World of WarCraft pomalu klesá, je potřeba si uvědomit kontext - při pohledu na ostatní MMO hry je a bude World of WarCraft ještě několik let jasným králem. Co by daly jiné MMO hry za třetinu toho, co má už několik let Blizzard?
S čísly World of WarCraft by v dohledné době mohlo zamávat několik událostí - vydání Star Wars: The Old Republic, vydání Diabla III a jeho nabízení zdarma pro roční předplatitele a nakonec samozřejmě připravovaný datadisk Mists of Pandaria.