World of StarCraft se musí přejmenovat
Blizzard dal fanouškovskému modu zelenou.
Blizzard se konečně dohodl s tvůrci fanouškovského titulu World of Starcraft a stalo se to, o čem snad nikdo nemohl pochybovat - vývojáři si amatérského výtvoru váží, ale MMO se musí neodkladně přejmenovat na StarCraft Universe. Tomu se nemůže divit nikdo, kdo kdy viděl statistiky popularity a prodejnosti World of WarCraftu; šance, že by si Blizzard dobrovolně zavřel dveře a vzdal se šancí na to, že někdy v budoucnosti udělá podle stejného receptu i plnohodnotné MMO ze světa StarCraft, byly od začátku nulové.
Pozitivní zprávou je, že zatímco spousta dalších vývojářů má dodnes problém s hráčskými modifikacemi nebo remaky vlastních her, Blizzard dal svým fandům zelenou, ať dál pokračují na vývoji hry i s názvy a jmény z licence StarCraft.
Jak upozornil server TechSpot, protože jde ale o mód vzniklý v editoru map pro StarCraft II, provází ho několik potíží - ve hře třeba chybí sbírání zkušeností nebo postupování na vyšší level, na jednu mapu se vejde jenom dvanáct hráčů a nelze se připojit do již probíhajícího zápasu. Navzdory možnosti ukládat hru v průběhu mise, několika hráčským třídám a sbírání lootu tedy ve skutečnosti nejde o opravdové MMO, upozorňuje třeba server VG247.
Celá kauza okolo World of StarCraft začala, když Blizzard amatérský mód objevil a požádal server Youtube, aby kvůli porušení copyrightu stáhl video z amatérského módu. Po všech novinkových serverech a fórech se vůči Blizzardu ihned zvedla vlna nevole a hráči firmě nejčastěji vytýkali, že ačkoliv naoko podporuje komunitní tvorbu, ve skutečnosti je stejně pokrytecká jako ostatní.
V reakci pak Blizzard vydal tiskovou zprávu, kde oznámil, že šlo jen o standardní proceduru a že se mu amatérský mód ve skutečnosti líbí natolik, že jeho tvůrce pozval k sobě do studia. Tam také došlo k narovnání, v jehož důsledku se mód nyní přejmenoval.