Skip to main content

E3 DOJMY z The Wonderful 101 a Super Mario 3D World

Názory na několik osobně vyzkoušených her pro Wii U.

The Wonderful 101

  • Kromě Bayonetty 2, o níž budu referovat v samostatném článku, mě při vyzkoušení na E3 nejvíce zaujala další Wii U hra z dílny Platinum Games - Wonderful 101. Ochutnal jsem ji sice už před rokem, ale tenkrát šlo o velmi krátkou úroveň a spíše prototyp, než skutečně rozpracovanou hru. Teď už byla prakticky hotová.

  • Wonderful 101 je akční hra, ale obsahuje lehké prvky strategie. Nosnou myšlenkou jsou lidští superhrdinové, kteří se sjednotí pod náporem vetřelecké invaze. Ovšem kooperace je ultimátní, protože každý jednotlivec se obětuje pro dobro všech.

  • Na svět se díváte z izometrického pohledu. Ústřední postavou Wonderful 101 je Wonder Red, jehož schopností je sjednocovat všechny ostatní hrdiny. Na obrazovce není nikdy sám, má kolem sebe vždy armádu obyvatel města. Blossom City. Nové členy party získáváte jednoduše zachraňováním dalších hrdinů sedících náhodně kolem a kříčících „HELP".

  • Podstatnou roli hraje dotyková obrazovka Wii U. Pomocí ní například rekrutujete nové členy týmu prostě tak, že kolem nich nakreslíte kruh. Dotykovými gesty ze skupiny hrdinů vytváříte rozličné zbraně.

  • Pokud nakreslíte L, objeví se nad skupinou pistole, jednoduchá přímka vyčaruje meč, kruh ohnivou ruku. Zbraněmi nejenom mlátíte vetřelce, ale řešíte jednoduché logické problémy. Například rukou otáčíte ozubeným kolem nebo svůj meč zasouváte do úzkých děr jako šperhák a otevíráte cestu vpřed.

  • Minulé E3 se Wonderful 101 prezentoval jako čistá akční hra a jsem rád, že se dočkáme i trochy logických výzev. Z hratelnosti jsem byl nadšen, protože je originální a funguje. Trochu mi připomněla Knack od Sony. Stojí za ní Hideki Kamiya, který má za v životopisu třeba Resident Evil nebo Devil May Cry.

  • Jedinou mou výtkou jsou občas nepřesně registrovaná gesta, která čmáráte po displeji. Je otázka, zda je to jen mou nezkušeností, stavem hry nebo se s tímhle problémem budeme potýkat i po vydání, k němuž dojde už 23. srpna, pouze pro Wii U.

Trailer

Super Mario 3D World

  • Ačkoliv mám sérii Super Mario Bros. rád, na Wii U jsem chtěl vidět cokoliv jiného než pokračování Super Mario 3D World. I když mě před lety hodně bavil, mám pocit, že poslední stolní platforma od Nintenda si zaslouží něco více než bezpohlavní pokračování 3D Maria pro Wii U. Proč ne další Galaxy nebo nějaký úplně nový díl? Co třeba Mario v otevřeném světě?

  • Takhle vám mohu suše vyjmenovat, že kromě provařené muchomůrky a ohnivého Maria se dočkáme zlatého zvonečku, ze kterého se po jeho sebrání vyklube kočka. Uff. Naštěstí umí lézt po stěnách, co z žádného dílu série nepamatuji. Jinak je vše při starém.

  • Velký důraz je kladen na lokální multiplayer. Hrál jsem s dalšími třemi lidmi a ačkoliv jsme si mohli i škodit, celá úroveň byla přeplněná bonusy, které jsme byli schopni zvládnout jen spoluprací.

  • Ke koooperaci jsme byli přinuceni v části levelu, který se odehrával na vodě. Pomocí naklánění GamePadu nebo WiiMote jsme museli zatáčet člunem. Ten jel vlevo nebo vpravo podle toho, kam svůj ovladač naklonilo více hráčů. Jestliže všichni v jednu chvíli zatočili doprava, byl tento pohyb o rychlejší, než když jsme se na budoucím směru nedokázali domluvit.

  • Vybrat si budeme moci ze čtyř postaviček - Mario, Luigi, Peach a Toad. Každá se trochu jinak hýbe, například Peach se díky své dlouhé sukni pomalu snáší k zemi. Toad je zase o trochu rychlejší.

  • Jsem si jistý, že Super Mario 3D World bude letos v prosinci skvělou hrou, ale Nintendo by mohlo trochu zariskovat a přijít s originálnějším konceptem.

Watch on YouTube

Příště: Dojmy z Donkey Kong Country: Tropical Freeze, The Legend of Zelda: Wind Waker HD či Mario Kart 8.

Read this next