Web napsal o zrušení PC verze GTA 5, hackeři ho za to napadli
Jedna paní povídala, že Rockstar PC moc nemusí.
Napětí se stupňuje stejně jako pod ledovcem na islandské sopce. Po drbech o odkladu konverzí na příští rok se začíná hovořit o něčem mnohem horším. Pokud by se to náhodou potvrdilo, snad by to vyvolalo i pouliční nepokoje.
V tuto chvíli to spíš působí jen jako něčí výmysl, který asi nemá reálné základy, takže vše berte s velkou, opravdu velkou rezervou. Ale jestli donutí mlčící Rockstar k nějaké reakci nebo ho to ve výsledku donutí pořádně PC port vymazlit, aby světu dokázal pravý opak, nikdo se asi zlobit nebude. Navíc je s tím spojen zvláštní příběh:
Nijak nepotvrzené spekulace
Údajný bývalý zaměstnanec Rockstaru (John Hoffberger), který si prý založil marketingovou agenturu (Rantic) a připisuje si velké zásluhy, ale jehož jméno Google nenajde, měl promluvit o Grand Theft Auto 5, o němž má zákulisní detaily.
Podle webu FoxWeekly prý v reakci na včerejší šuškandu o odkladu prohlásil, že PS4/X1 verze jsou v pohodě a platí pro ně pořád Vánoce, ale že PC verze GTA 5 údajně může být zrušena kvůli "korporátním problemům".
Co si pod těmito slovy představit? Rockstar podle Hoffbergera nikdy PC verzi hry ve skutečnosti vydat nechtěl, ale měl k ní být donucen po enormním tlaku veřejnosti.
Jakmile se tato spekulace začala šířit internetem, web Rantic.com, který ji otiskl, napadli hackeři. Namísto původního článku na dané adrese nyní visí jen vzkaz od partičky 4Chan adresovaný Rockstaru. "Dejte nám GTA 5 pro PC!"
Komentář
Dá se tomu všemu věřit, nehledě na velmi pochybný zdroj informace? Kupodivu docela i ano. Že Rockstar nepreferuje PCčkáře, dokázal už třeba nevydáním Red Dead Redemption. Je jasné, že pro něj jsou naprosto prioritní verze GTA 5 pro PlayStation 4 a Xbox One, z nichž má vyšší zisk, nebudou se pirátit a snáze se mu optimalizují než pro milion různých HW a SW konfigurací počítačů, na nichž technická podpora naopak peníze i energii vysává.
Pokud by navíc PC verzi vydal ve stejnou dobu (letos na podzim) a měla by nějaké technické problémy, jejichž pravděpodobnost roste kvůli zjevnému nestíhání, mohl by negativní rozruch uškodit i odbytu konzolovek a pověsti firmy v mainstreamových médiích. Na druhé straně tady existuje vidina solidních příjmů z digitální verze na Steamu, které však pro Rockstar ve vatě po 35 milionech kusů PS3/X360 verze mohou být jen pouhou kapkou v moři, a na rozdíl od většiny jiných firem pro něj nemusí být vůbec relevantní.
Jak tohle dopadne? Riskne výrobce souběžné vydání problematické PC verze nebo vejde v nemilost poloviny hráčské obce jejím odkladem, pokud si ohledně ní není jistý v kramflecích či nestíhá testování? Její úplné zrušení si v tuto chvíli už asi dovolit nemůže. Za nás tipujeme spíš druhou variantu, která se vysvětlí nutností pořádně odladit PC verzi s vydáním někdy na jaře, ale rádi bychom se pletli.