Skip to main content

Watch Dogs i Ryse budu na nextgenu technicky horší, než se vysnilo

UbiSoft i Crytek to dnes museli přiznat. "Ale nic jsme neořezali!"

Bublina pomalu splaskává. Když se začínalo mluvit o nových platformách a výrazném navýšení výkonu, který nový hardware konzolí přinese, všichni tak nějak automaticky počítali s během her v 60 snímcích za vteřinu v rozlišení 1080p. Ale tím, jak se blíží uvedení konzolí, přestává tento sen být realitou.

Kreativní ředitel Watch Dogs dnes na výstavě Eurogamer Expo přiznal VideoGameru, že jejich hra poběží na Xbox One a PlayStation 4 "jen" v 30 snímcích za vteřinu, což je stejná hodnota jako na starých platformách.

"Chtěli jsme mít jistotu plynulého zážitku, aby počet snímků za vteřinu neskákal nahoru a dolu dle aktuální herní situace, takže jsme ho prostě zamkli na 30 fps. Je to vždy o najití rovnováhy mezi simulací a zbytku, zvlášť v otevřeném světě," vysvětlil Jonathan Morin, který prý zatím ani neví, jestli Watch Dogs pojedou ve Full HD nebo jen v 720p.

Výrobce přesto ujišťuje, že od odhalení nedošlo k žádnému downgradu vizuálu, což se prý týká zejména nextgen verzí: "Myslím, že úroveň zpracování města ve Watch Dogs máme bezprecedentní."

Reagoval tím na negativní ohlasy na poslední trailery, ačkoli ty všude na internetu kritizovaly hlavně hratelnost a monotónní náplň misí, nikoli grafiku. Mimochodem, Watch Dogs na X360 bude zabírat dva DVD disky, stejně jako GTA 5, a bude vyžadovat povinnou instalaci na harddisk.

Technické zhoršení jiné nextgen hry, tentokrát Xbox One exkluzivity Ryse, musel dnes potvrdit na Twitteru i šéf Cryteku, Cevat Yerli. Museli prý snížit počet trianglů na jednu postavu z doposud slibovaných 150 tisíc (viz slide výše) na 85 tisíc (viz nový slide níže).

Prý šlo o jejich vlastní rozhodnutí, když museli rozseknout otázku, jestli raději více polygonů s LOD (více detaily) nebo jen jejich zhruba polovina a bez tolika detailů, ale zato s lepším stínováním a stabilitou. Vyhrála tedy druhá možnost. Tento downgrade následuje nedávné zprávy o snížení rozlišení Ryse z 1080p na nestandardních 900p.

Cílových 60fps a 1080p se z nextgen verzí startovních her zatím podařilo dosáhnout jen Battlefieldu 4, Forza Motorsport 5, Assassins Creed 4 a Knack, potvrdili již dříve jejich tvůrci. V singleplayeru Killzone: Shadow Fall to bude jen 30 fps, na němž skončí asi drtivá většina startovních nextgen her, včetně Dead Rising 3, kterému se to prý navzdory problémům podařilo zajistit (mulťák Killzone jede v 60fps).

Read this next