Skip to main content

E3 DOJMY z Watch Dogs

O předpovídání kriminality či nabourání od jiného hráče.

  • Do malinké místnosti jsem se dostal s třemi Rusy, kteří tedy vůbec nevypadali, že jsou novináři. Zřejmě šlo o návštěvníky, kteří si koupili vstup na E3 za téměř osm set dolarů (16 000 Kč). E3 se stále více otevírá veřejnosti a je otázka, zda je to dobře nebo špatně. Spíše se přikláním k první možnosti.

  • Jako první ukázal producent misi, v níž musíme pomoci Tbonovi. Tu samou jsme viděli na konferenci Sony. Úkolem je nejenom pomoci Tbonovi, který má za zadkem hejno otrapů, ale ještě se hlavní hrdina Aiden musí zbavit dotírajících policajtů.

  • Grafika na vlastní oči vypadá naprosto úžasně, běžela na PC s Windows. Jediným menším nedostatkem je chybějící vyhlazování. K PC je připojen PS4 ovladač skrze standardní USB konektor. Zajímavý detail. Vydává se Sony stejnou cestou, jako v minulé generaci Xbox nebo jde jen o možnost u vývojářské konzole?

  • Je zajímavé, že když hlavní hrdina sebral černochovi před barem telefon a praštol s ním o zem, tak na něj všichni v okolí jenom koukali. Ani okradený se nezmohl na jakýkoli odpor.

  • Náš průvodce v reálném čase na tabletu pozoruje, kde se Aiden právě pohybuje. Znamená to, že vám kamarád bude moci na tabletu při hraní sekundovat. Alespoň tak jsem to pochopil díky pozdější scéně, v níž vám přes dotykovou obrazovku pomohl zlikvidovat vrtulník. Mimochodem, aplikace běží na tabletu s Androidem.

  • K naší smůle během předváděčky vypadával zvuk ve sluchátkách, což jeden z vývojářů okomentoval slovy: „Vypadá to, že někdo hackuje naší prezentaci".

  • Jednotlivé čtvrti města jsou rozdělené na různorodé oblasti. Stejně jako v Assassins Creed, pokud vás v té zvýrazněné červeně zmerčí protivníci, okamžitě spustí alarm a vrhnou se na vás všichni v okolí.

  • Má Aiden důvod, proč nezabíjí policisty? Ačkoliv autoři stále mluví o tom, jak je Watch Dogs otevřený a volný, zdá se mi, že přímo zabít muže zákona nelze. Vždy, když proti nim bojujete, můžete je jim rozkopat ciferník nebo je střelit do kolen. Fatálně zneškodnit nikoliv.

  • Druhá část prezentace byla o možnostech otevřeného světa. Začíná na předměstí Chicaga. Zajímavé je, že lidé na předměstí vypadají a mluví úplně jinak než ti v centru.

  • V této oblasti hlavní hrdina nemá možnost hackovat vše v okolí, protože ještě nenakazil virem lokální ctOS server (centrální informační systém města). Aby to dokázal získal, ovládl Aiden kameru a našel přes ní hlavního strážného hlídajícího terminál ctOS. Nejdříve zmapoval situaci, podíval, se kde jsou stráže a pokusil se k počítači dostat nepozorovaně. Prvních pár hlídačů oddělal bez povšimnutí, ale pak už musel vzít za vděk střelnými zbraněmi, o něž předtím obral nyní již mrtvé hlídače.

  • Jakmile Aiden získá kontrolu nad ctOS, má možnost v celé čtvrti například vypínat elektřinu nebo měnit světla na semaforech, zkrátka manipulovat s veškerým elektronickým vybavením.

  • ctOS mimo jiné předpovídá kriminalitu podobně jako v sci-fi Minority Report. Konkrétně bylo vidět, jak Aiden sleduje mladou dívku, která zajde do postranní uličky, kde na ni čeká její bývalý přítel. Žena se mu snaží vysvětlit, že je po všem, ale on si nedá říci. Aiden se do hádky vloží, holku zachrání, ale ještě musí chytit bývalého přítele. Při automobilové honičce svůj cíl nezabil, ale pomocí ctOS za jízdy zvedl zábrany a auto se zhrzelým nápadníkem zastavil. Díky tomu se mu zvedla reputace, což má například vliv na obyvatele dané čtvrti, kteří občas přimhouří oči a nezavolají policii, i když Aiden dělá něco nepatřičného.

Pět minut videa z hraní na E3 konferenci Sony
  • Následně se Aiden přesunul zpět do centra města. Zašel do obchodu se zbraněmi, kde si chtěl vylepšit výstroj. Problém byl, že prodavač ho poznal a zavolal na něj policii. Naneštěstí Aiden mu v tom nestihl zabránit. Policie používá stejné možnosti ctOS, aby hlavního hrdinu zadržela. Naštěstí můžeme svůj telefon použít k tomu, abychom jejich snažení zabránili pomocí rušičky signálu.

  • Hackovat se dají i wifi přístupové body. Když se do jednoho z nich Aiden nalogoval, mohl sledovat cestu signálu až do bytu, kde žena hlídala plačící dítě. Nic jiného se v apartmánu zrovna nedělo, tak Aiden jen pro tak radost přes telefon nešťastnici okradl o veškeré úspory.

  • Při jednom z hackování se nám do akce bez našeho vědomí připojil druhý hráč. Neuspěl v dolování informací z Aidenova telefonu a po odhalení se zdekoval. Nicméně nás to naštvalo a tak jsme se za ním přes půl města vydali. O naší aktivitě neměl druhý živý hráč žádné ponětí, dokud jsme se nepokusili získat přístup k jeho informacím. Přiblížili jsme se k cíli a začali jej hackovat. V tuto chvíli protihráč zjistil, že se děje něco nekalého, ale nevěděl, která z postav v jeho okolí má sabotáž na svědomí. Bylo vhodné se schovávat za překážky nebo se vmísit do davu. V momentě, kdy nás rival objevil, jsme se snažili utéci.

  • Aby shledání neskončilo remízou, musí jeden z hráčů zabít toho druhého. Úspěšným hackování her ostatních získáme moc nad městem, což otevírá nové možnosti při jeho prozkoumávání. Zřejmě se otevřou nové vedlejší úkoly a získáme nějaké speciální předměty.

  • Po trochu unylé prezentaci na konferencích si mě Watch Dogs opět získal. Tahle hra bude pecka. Hlavní je, že hackování není nudné a repetitivní. Naopak dodává celému Chicagu budoucnosti na autencititě.

E3 filmeček

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Read this next