Skip to main content

Výzva Microsoftu: Nechť majitelé Xboxu a PS4 hrají proti sobě

Přelomová iniciativa.

Když jste v úzkých, najednou jdou věci, které jste předtím po mnoho let odmítali. Se zdůvodněním, že by něco takového bylo pro vlastníky konzolí strašně nebezpečné, mohly by je napadnout škodlivé viry atd.

Dnes Microsoft takto přišel s přelomovou výzvou ostatním výrobcům konzolí, že částečně otevírá svou síť Xbox Live, aby bylo možné vzájemné utkávání se mezi hráči na rozdílných systémech v online titulech. Tedy něco podobného, co má u vybraných her šlapat mezi Windows 10 a Xbox One, o čemž se ví už delší dobu.

Teoretický cross-platform multiplayer mezi různými konzolovými systémy od odlišných firem má však několik háčků: nejprve ho musí implementovat tvůrci her a hlavně je potřeba, aby se do této iniciativy zapojila samotná Sony. Pokud ta nezpřístupní či nepovolí tyto funkce na PlayStation Network, aby něco takového mohlo šlapat, bitvy mezi hráči na PS4 a X1 se prostě konat nebudou. A něco nám říká, že Sony se do toho zrovna nepohrne, protože jednak to není její vlastní nápad (ego jejích šéfů by utrpělo), a také by z toho nevzešla úplně vítězně, když by počet účastníků z PS4 byl patrně vždy nižší než těch z Windows 10 díky jejich masivnímu rozšíření.

Každopádně jednou z prvních her, které využijí zápasy s hráči na různých online sítích, bude úspěšné Rocket League, když si to rozdají lidé na PC a X1, potvrdil dnes MS. Samozřejmě nemá chybět možnost, že vyfiltrujete pouze soupeře na konzoli či PC. To pro případ, že by jedna strana byla ve značné výhodě díky rychlejšímu ovládání všeho na klávesnicí s myší, což je ostatně věčný oříšek, kvůli kterému se tato funkcionalita nerozvinula více v minulosti, kdy s ní mnozí koketovali. Může být nicméně řešením pro starší MP hry nebo pro ty méně populární, kde by suplovala nedostatek hráčů na jediné platformě. A Microsoft teď může tvrdit, že se aspoň snažil o lepší herní zážitky pro všechny...

Read this next