Potvrzeno: Driver vyžaduje permanentní připojení
UbiSoft to vysvětlil.
Původní zpráva z rána - Paniku vyvolala produktová stránka Driver: San Francisco na Steamu, kde se doslova píše: "3rd-party DRM: Ubisoft's Online Services Platform. UbiSoft vyžaduje permanentní internetové připojení po celou dobu hraní této hry." Jelikož se k tomu výrobce zatím oficiálně nevyjádřil, nabízejí se tři možná vysvětlení:
1) Katastrofická varianta: UbiSoft se rozhodl vrátit ke kontroverznímu DRM řešení z Assassins Creed 2 a Silent Hunter 5, jak sliboval?
2) Může jít pouze o nešikovnou formulaci pro sdělení toho, že ke kompletnímu zážitku z Driver SF s achievementy, ukládáním pozic na servery UbiSoftu, multiplayerem, komunitními funkcemi nebo bůhvíčím ještě potřebujete připojení k internetu...?
3) Do údajů na Steamu se mohla dostat chyba, nebylo by to poprvé ani naposledy. Na webu UbiSoftu se o tom nic nepíše. ALE je tam finální obrázek krabičky hry, z nějž lze navzdory nízkému rozlišení vyčíst to samé co ze Steamu - "A permanent internet connection is required to play the game" - viz zvětšení:
Aktualizace 12:00 - Zástupce UbiSoftu na oficiálním Twitteru potvrdil, že PC verze Driver: San Francisco bude povinně vyžadovat permanentní připojení k internetu (thx prudislav). Důvod? "PC verze hry je vydána souběžně s konzolemi," zdůraznil komunitní manažer Mathieu Willem.
Oproti tomu X360 a PS3 verze půjdou hrát offline, pouze pro multiplayer a bonusové funkce musíte mít jednorázovou aktivaci Uplay Passport. Jinak vypuštění hratelných dem Drivera pro konzole je jisté a stane se tak někdy v druhé polovině srpna. PC demo zatím potvrzeno není.
Zopakuje se u San Francisca loňský scénář z Assassina, kdy hráči s nestabilním připojením budou vyhazováni ze hry, pirátům potrvá to obejít, kvůli tomu zahltí autorizační servery, kvůli čemuž UbiSoft odškodní hrou zdarma, načež časem DRM definitivně cracknou a UbiSoft ji zase později zmírní...?