Skip to main content

Vývojáři jsou vůči dvojnásobnému výkonu s DX12 skeptičtí

Co na to zatím říkají?

Včerejší zásadní článek od zakladatele Stardocku o jeho experimentech s DirectX 12 neunikl pozornosti řadě programátorů, které přiměl k reakci na Twitteru, které shrnul GamingBolt.

Jejich názory jsou zatím spíš skeptické, ale otázkou je, zda se v nich nepromítá, že oni sami zatím s DX12 nemají možnost pracovat, když toto rozhraní bude aktuální až pro hry chystané na podzim 2015 a zatím je přístupné jen vybraným jedincům.

"Pobavilo mě to. Zvlášť, že DX12 bude vést k přehřívání grafických čipů," konstatoval programátor PhyreEnginu z evropské pobočky Sony.

Jeho kolega z tzv. ICE Teamu, který v Sony sdružuje talenty zabývající se výzkumem technologií na PS4, byl mírnější: "Nová SDK mohou výrazně zvýšit výkon, to sice ano, ale nevím, jak tomu bude s DX12 na X1."

Nabádá k ostražitosti vůči podobně silným tvrzením, vždy je prý potřeba upřesnit, oproti čemu to je o tolik procent rychlejší. Dokud nebude znát detaily, chápe lidi, že jsou podezřívaví.

Programátor ze studia Treyarch, které se živí Call of Duty, se zase diví, proč mají lidé jako Brad Wardell potřebu veřejně psát takovéto věci o dvojnásobném nárustu výkonu. Jiní se zatím pouze smějí nebo si prý kvůli tomu málem vylili čaj.

Pracovník Microsoftu, který se zabývá Windows Phone a vývojem pro .NET, zdůraznil, že programování je o objevování těch samých principů znovu a znovu. Jeho kolega zaměřený na jazyky C++ a C# si myslí, že obě konzole mají slabá místa, pro něž je potřeba optimalizovat, ale nechápe, proč má někdo od výrobce potřebu na takové současné nedostatky poukazovat.

Read this next